InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Najdôležitejšie živiny pre ženy a ich najlepšie zdroje

Autorka: Lucka  /   22. októbra 2022
Najdôležitejšie živiny pre ženy a ich najlepšie zdroje
Uistite sa, že prijímate všetky živiny, ktoré potrebujete pre lepšie zdravie a efektívny tréning.

Odborníčka na výživu, Elizabeth Wardová, priniesla prehľad najlepších zdrojov živín, ktoré sú pre zdravé a aktívne ženy najdôležitejšie. Uistite sa, že ich máte v strave dostatok.

Vitamín A

Je nevyhnutný pre dobré zdravie očí i pevný imunitný systém. Získavame ho z karotenoidov, ktoré sa v tele počas trávenia menia na vitamín A.

Článok pokračuje pod reklamou


Najlepšie zdroje vitamínu A: sladké zemiaky, kel, špenát

Železo

Je súčasťou červených krviniek, ktorá je zodpovedná za prenášanie kyslíka do každej časti nášho tela. Jeho nedostatok vedie k únave a strate koncentrácie.

Najlepšie zdroje železa: šošovica, hovädzie mäso, obohatené cereálie

Vitamín E

Vitamín E bráni bunky pred voľnými radikálmi, ktoré dokážu poškodzovať dôležité štruktúry nášho organizmu.

Najlepšie zdroje vitamínu E: mandle, slnečnicové semiačka, svetlicový olej

Draslík

Podporuje činnosť svalov a nervových buniek. Zlepšuje tak aj našu tréningovú výkonnosť. Reguláciou telesných tekutín nás pomáha zbavovať opuchov.

Najlepšie zdroje draslíka: tekvica, strukoviny, jogurt, zemiaky, banán

Vitamín C

Je známy najmä pre podporu imunitného systému, no je kľúčový aj pre kolagén, vďaka čomu je naša pokožka krajšia a kosti silnejšie. Zlepšuje aj absorpciu železa z jedál.

Najlepšie zdroje vitamínu C: paprika, jahody, citrusové ovocie, brokolica

Vápnik

Je známy najmä pre jeho vplyv na posilňovanie kostí. Je však nevyhnutný aj pre pravidelný srdcový tep a normálne svalové kontrakcie.

Najlepšie zdroje vápnika: mlieko, mliečne výrobky, obohatené sójové mlieko, tofu, brokolica

Kyselina listová

Je nevyhnutná ako prevencia anémie a defektov na dieťati v úvodných štádiách tehotenstva.

Najlepšie zdroje kyseliny listovej: špenát, strukoviny, obohatené cereálie, obohatená ryža, obohatené cestoviny

Horčík

Zohráva dôležitú úlohu v metabolizme energie, produkcii bielkovín, regulácii svalovej a nervovej aktivity. Pomáha tiež k normálnemu srdcovému tepu a zdravšiemu krvnému tlaku.

Najlepšie zdroje horčíka: sójové bôby, špenát, hnedá ryža

Vitamín D

Podporuje vstrebávanie vápnika z jedál a jeho využitie v tele, aby sme mali silnejšie kosti a zuby, ako aj zdravšie svaly.

Najlepšie zdroje vitamínu D: slnečné žiarenie, tuniak, losos, obohatené mlieko

Vitamín K

Bez neho by sa vaša krv nedokázala poriadne zrážať v prípade poranení. Napomáha budovaniu zdravých kostí a správnemu vývoju buniek.

Najlepšie zdroje vitamínu K: kel, špenát, brokolica

Cholín

Je nedocenený, no je nesmierne dôležitý pre normálne fungovanie buniek, najmä v mozgu a pečeni, ktorá pomáha detoxikovať telo.

Najlepšie zdroje cholínu: vaječné žĺtka, hovädzie mäso, hydina, morské plody


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist