InstagramFacebookYoutube
Kulturistika

Tréning legendy (48. časť) – Miloš Šarčev, gigantické série a hrudník

26. októbra 2022
Tréning legendy (48. časť) – Miloš Šarčev, gigantické série a hrudník
V tejto časti nášho seriálu o tréningoch legiend sa pozrieme na jednu z najväčších ikon profesionálnej kulturistiky na starom kontinente. Predstavíme si tréning hrudníka z dielne Miloša Šarčeva, ktorý bude celkom iný, na aké ste zvyknutí.

Rodák zo srbského Bečeja, ktorý mal v kariére aj svoje kontroverzné momenty, sa môže popýšiť viacerými úspechmi, ale z nich najviac vytŕča titul Mr. Universe z roku 1989. Sedemkrát sa zúčastnil Mr. Olympia, kvalifikoval sa na ňu desaťkrát.

Šarčev bol známy pre svoje mimoriadne svalové proporcie, estetické tvary a symetriu. Tak, ako dbal na kvalitné zostavy na pódiách, tak dbal aj na kvalitu svojich tréningov. Vždy sa snažil maximalizovať svalovú stimuláciu najrôznejšími tréningovými metódami, ktoré aplikoval aj u svojich zverencov, ako napríklad Sergiovi Olivovi mladšom či Dennisovi Wolfovi.

Článok pokračuje pod reklamou


Predkladaný tréning hrudníka, ktorým si prešiel jeho zverenec Matt Maldonado, napríklad vsádza na využitie gigantických sérií, v ktorých sa spájajú štyri až šesť cvikov precvičovaných po sebe bez prestávky.

Na úvod sa absolvujú dve série ťažkých tlakov s veľkou činkou na šikmej lavici hlavou hore, na ktorej je 30-stupňový sklon. V prvej sérii sa robí 10 opakovaní, v druhej 5, ale len v excentrickej fáze. Hore činku výrazne pomáha dvíhať tréningový partner.

Následne prichádzajú štyri gigantické série, ktoré sa vykonajú raz. Cviky sa vykonávajú takmer zakaždým s 10 opakovaniami Presnú skladbu gigantických sérií uvádzame v tabuľke nižšie.

Na konci tréningu je ešte jedna, tzv. dokončovacia séria. Na stroji sa cvičia tlaky so širším a paralelným úchopom (dlane k sebe). Váha je taká, aby ste zvládli urobiť 20 opakovaní sami a ďalších 10 s pomocou tréningového partnera.

Tréning hrudníka Miloša Šarčeva
Cvik Série Opakovania
Benčpres na šikmej lavici (30° sklon) 1 10
Benčpres na šikmej lavici (30° sklon) 1 5 excentrických
Gigantická séria:
Benčpres na šikm. lavici hlavou dole
Rozpažovanie na rovnej lavici
Benčpres na rovnej lavici
Pec dec
1
10
10
8
10
Gigantická séria:
Pec dec
Benčpres na rovnej lavici
Rozpažovanie na rovnej lavici
Benčpres na šikm. lavici hlavou dole
Benčpres na šikm. lavici hlavou hore
1
10
10
10
10
10
Gigantická séria:
Sťahovanie protismerných kladiek
Rozpažovanie na rovnej lavici
Šikmé tlaky na Smithovom stroji
Rozpažovanie na šikm. lavici hlavou dole
Tlaky s jednoručkami na rovnej lavici
Benčpres na šikm. lavici hlavou hore
1
10
10
10
10
10
10
Gigantická séria:
Tlaky s jednoručkami na šikm. lavici hlavou hore
Rozpažovanie na rovnej lavici
Pullover s rozpažovaním hlavou dole*
Šikmé tlaky na Smithovom stroji
Sťahovanie protismerných kladiek
1
10
10
10
10
10
Tlaky na stroji s paralelným úchopom 1 20 + 10 vynútených
* - činky spustíme dole pulloverom a cvik dokončíme koncentrickou fázou rozpažovania



Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist