Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Pre ženy 10. 08. 2019

Cvičenie vo vode pre tehotné ženy

ikonka
Už sme si v našom magazíne SlovakFitness.sk písali o prednostiach cvičenia vo vodnom prostredí a takisto sme si spomenuli skupiny, pre ktorých je vhodné predovšetkým. A boli tam aj tehotné ženy. Práve tým sa budeme venovať v tomto článku.

Voda je mimoriadne miesto v čase, keď ste tehotné, či už sa jedná o miestnu plaváreň, kúpalisko či jazero. Navyše, plávanie, chodenie vo vode či vodný aerobik sú zábavné formy cvičenia vhodné pre všetky fitness úrovne a nemajú žiadne nežiaduce účinky týkajúce sa kĺbov a väzív. Voda navyše nadľahčuje, takže sa budete cítiť ľahšie. A práve preto je takéto cvičenie vhodné pre ženy čakajúce dieťa.

Ak je ženy zvyknutá pravidelne cvičiť, v tehotenstve predstavujú štandardné formy tréningov nebezpečenstvo nie len pre samotnú ženu, ale aj pre dieťatko. Našťastie, tieto riziká eliminuje vodné prostredie.

Pri samotnom cvičení sa treba hýbať pomaly a uistiť sa, že necvičíme vyčerpané. Treba sa však vyhnúť aj dehydratácii. Áno, ste vo vode, ale treba mať so sebou fľašu vody, ktorú budete pravidelne piť. Voda totiž býva v tomto ohľade zradná - necítite v nej teplo ani potenie. Ak cvičíte vonku, nezabudnite sa natrieť opaľovacím krémom a nosiť trebárs klobúk. Priamemu by ste sa mali však vyhýbať v čo najväčšej miere.

Na záver vám ešte prinesieme konkrétny tréning, ku ktorému si potrebujete len dokúpiť penovú tyč na cvičenie vo vode, ktorá stojí okolo 3 až 4 eur. Tréning si môžete si ho pozrieť na nasledujúcom videu:



Ak by vám tento tréning nesadol, na Youtube ich nájdete viacero, prípadne zostaňte pri plávaní. Najlepším štýlom sa javia prsia, pri ktorých sa trup nevytáča. Pozitívne pôsobia na vaše kríže a zľahka posilňujú svaly. Druhým dobrým štýlom je znak.

Pred každým cvičením v tehotenstve je potrebné poradiť sa s doktorom alebo gynekológom.

Článok bol pôvodne vydaný: 07.09.2013.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist