InstagramFacebookYoutube
Výživa

Čokoládové mlieko ako nápoj po tréningu

05. augusta 2022
Čokoládové mlieko ako nápoj po tréningu
Pitie čokoládového mlieka po ťažkom tréningu môže pomôcť obnoviť vyčerpané svaly a značne prispieť k regenerácii po cvičení. Dokázalo to niekoľko štúdií, ktoré tiež porovnávali jeho vplyv oproti iným energetických nápojom, doplnkom či typom mliek.

Prvá štúdia zameraná čokoládové mlieko v súvislosti s cvičením bola urobená v roku 2006, kedy skupina deviatich cyklistov jazdila až do vyčerpania a následne počas štvorhodinového obdobia po tréningu užívala čokoládové mlieko, Gatorade alebo iný nápoj pre obnovenie energie.

Výsledkom tohto experimentu bolo, že jazdci, ktorí vypili čokoládové mlieko alebo Gatorade, mali výkonnosť na približne rovnakej úrovni v nasledujúcej jazde a obe skupiny podali lepší výkon ako skupina, ktorá vypila tretí nápoj, ktorý obsahoval aj bielkoviny. Dokonca dokázali bicyklovať až o 50 % dlhšie.

Článok pokračuje pod reklamou


Gatorade v sebe bielkoviny neobsahuje, a preto zástancovia čokoládového mlieka tvrdia, že je to ideálny potréningový nápoj. Obsahuje totiž mliečny proteín, ktorý je v kombinácii s obsiahnutými sacharidmi dôležitý pre regenerácii po náročnom tréningu.

Stále sa však objavovali skeptici, ktorých nepotešili závery dvoch nasledujúcich štúdii, ktoré sa uskutočnili na pôdach Connecticutskej a Texaskej univerzity v Spojených štátoch amerických. Tie dokázali, že športovci s príjmom čokoládového mlieka boli pri ďalšom tréningu výkonnejší ako tí z kontrolnej skupiny.

Celé tajomstvo úspechu tohto mliečneho nápoja spočíva v tom, že obsahuje dvojnásobné množstvo sacharidov a proteínu ako bežné mlieko, vody či väčšina špecializovaných športových nápojov. Tiež zabraňuje dehydratácií a okrem toho v sebe obsahuje aj kalcium, pričom len trošku sodíka a jednoduchých cukrov.

A prečo je lepšie po tréningu ako bežné mlieko? Jednoducho pre vyšší obsah sacharidov. Práve preto to s ním však netreba ani preháňať. Obsahuje tiež značnú dávku tukov.

Čokoládové mlieko - nutričné hodnoty
Jednotka: 100 g
Energia
76 kcal
Bielkoviny
3,6 g
Sacharidy
12 g
Tuky
1,6 g


Letný režim, pôvodne z 01.08.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist