InstagramFacebookYoutube
Výživa

Ovocie a zelenina, ktorými utíšite hlad

16. augusta 2022
Ovocie a zelenina, ktorými utíšite hlad
Chcete zahnať hlad, cítiť sa dlhšie nasýtený a zjesť menej kalórií? Vyskúšajte nasledujúci výber z radu zdravého ovocia a zeleniny, ktorý vám bude nápomocný nie len v diéte.

1. Avokádo
Avokáda sú plné vlákniny a zdravých nenasýtených tukov, vďaka čomu pri miernom príjme potláčajú chuť na jedlo. Tuky v tomto ovocí posiela mozgu signál, že váš žalúdok je plný.

2. Jablko
Jablká pomáhajú potlačiť hlad z množstva dôvodov. Obsahujú veľké množstvo vlákniny a pektínu, ktoré spôsobujú, že sa cítite plný. Tiež však regulujú hladinu glukózy a dodávajú vám energiu. Vyžadujú tiež dlhší čas na skonzumovanie, takže skôr vaše telo dostane signál, že už nie ste hladný.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Umeboshi slivky
Chutí vám niečo sladké a neviete odolať? Radšej majte pri sebe umeboshi slivky, ktoré sú chutné, sladké a tiež potláčajú chuť na sladké. Nie sú u nás tak rozšírené, no nájdete ich v špecializovaných bio obchodoch, či vo väčších hypermarketoch.

4. Zelená listová zelenina
Ak hľadáte niečo bohaté na živiny, čo vás udrží sýtych niekoľko hodín, nemôžete siahnuť po nič lepšom ako zelenej listovej zeleniny. Čerstvé i vylepšené trochou olivového oleja sú chutné a pomôžu vám zbaviť sa vášho nutkania jesť.

5. Zeleninový džús
Zeleninový džús vás poriadne naplní. Výskumy ukázali, že ľudia, ktorí ho vypili pred pevným jedlom, nakoniec zjedli o 135 kalórii menej. Len sa uistite, že pijete zeleninové džúsy s nízkym obsahom sodíka, pretože ten spôsobuje plynatosť.

6. Zeleninová polievka
Minimálny obsah kalórii, zdravotné výhody a zahnanie hladu. To dokáže teplá zeleninová polievka, ktorá navyše výborné chutí. Nemusíte ju používať len pred hlavným jedlom, ale rovno aj ako hlavné jedlo.

7. Zázvor
Už stáročia sa v mnohých krajinách spájajú so zázvorom výhody pre trávenie. Zázvor zlepšuje zažívanie, dodáva telu energiu a v konečnom dôsledku utlmuje aj hlad.

8. Sladké zemiaky
Podľa vedcov obsahujú sladké zemiaky špeciálny typ škrobu, ktorý odoláva tráviacim enzýmom, a preto zostane v žalúdku dlhšie, z čoho pre vás plynie pocit nasýtenia Navyše, obsahujú aj veľa vitamínu A a vitamínu C.

Letný režim, pôvodne z 15.08.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist