InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Chcete menej tukov? Chodievajte spať v rovnaký čas

Autorka: Lucka  /   04. januára 2014
Chcete menej tukov? Chodievajte spať v rovnaký čas
Ak chcete schudnúť, určite viete, že sa musíte viac hýbať a dávať si pozor na to, čo jete. Nielen cvičením, diétou a doplnkami výživy môžete maximalizovať chudnutie. Vedci totiž prišli na to, že aj kvalitný spánok môže byť u žien nápomocný.

Nová americká štúdia zistila, že ženy, ktoré chodia spať a zobúdzajú sa každý deň v rovnakom čase, majú v tele nižší podiel telesného tuku.

Profesor z Brigham Young University Bruce Bailey študoval v priebehu niekoľkých týždňov viac ako 300 žien z dvoch veľkých univerzít na západe Spojených štátov amerických a zistil, že tie s najlepšou kvalitou spánku majú aj zdravšiu váhu.

Článok pokračuje pod reklamou


Štúdia konkrétne zistila, že spánok kratší ako 6 a pol hodiny alebo dlhší ako 8 a pol hodiny vedie k vyššiemu podielu telesného tuku a že kvalita spánku je dôležitá pre telesnú stránku žien.

Mladé ženy, ktoré mali 17 až 26 rokov, v tejto štúdii najskôr boli zmerané a odvážené a následne sa im zaznamenávala fyzická aktivita počas dňa a ich správanie súvisiaci so spánkom.

Najprekvapivejšie bolo, že vzniklo spojenie medzi konštantnosťou zaspávania a zobúdzania, a telesnou váhou. Subjekty, ktoré každý deň zaspávali a zobúdzali sa v rovnakom čase, mali nižší podkožný tuk. Tie, ktorých časy sa líšili viac ako 90 minút mali viac tuku ako tie, ktorých odchýlky boli menej ako 60 minút.

Predovšetkým čas vstávania bol spojený s chudnutím. Ponocovanie a dokonca aj dlhší spánok teda môžu urobiť väčšiu škodu, ako by sa dalo čakať. Bailey poznamenáva, že zvyk zaspávať a vstávať v rovnakom čase má pozitívny vplyv na hormóny, psychiku i fyzickú aktivitu behom dňa, čo vedie k efektívnejšiemu páleniu tukov. Zistil tiež, že najlepšia doba spánku je v tomto ohľade 8 až 8 a pol hodiny. ?


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist