SlovakFitness.sk

Suplementy 08. 01. 2014

Rozdiel medzi proteínovým koncentrátom a izolátom

ikonka
Ako najvhodnejšia alternatíva suplementácie po tréningu je srvátkový proteín. Ak ste ho už niekedy kupovali, pravdepodobne ste sa stretli aj s výrazmi koncentrát a izolát. Dnes si uvedieme, v čom spočíva rozdiel práve medzi srvátkovým koncentrátom a srvátkovým izolátom.

Aký je rozdiel medzi koncentrátom a izolátom?

Srvátkový koncentrát (WPC)
Srvátkový koncentrát je výťažok zo sladkej mliečnej srvátky, ktorý obsahuje 30 až 90 % bielkovín. Má nízky obsahu tuku a cholesterolu, no obsahuje viac sacharidov ako izolát, pretože v ňom nájdeme laktózu. Je o čosi horšie stráviteľný, no má vysoký obsah aminokyselín BCAA. Aj pre svoju ekonomickú výhodnosť patrí k najpoužívanejším doplnkovým zdrojom bielkovín medzi cvičencami.

Srvátkový izolát (WPI)
V srvátkovom izoláte nájdeme vyšší podiel bielkovín, ktoré prekračujú hranicu 90 %. Obsahuje minimum laktózy a tak je dobré znášaný aj u ľudí s intoleranciou laktózy. Je vhodný do nízkosacharidovej diéty, pretože ním prijmete len minimum tukov a sacharidov. Za tieto vlastností môžu spôsoby výroby, ktoré sú v dva – výroba mikrofiltráciou a výroba iónovou výmenou, ktorá zabezpečuje vyšší obsah bielkovín a žiadne tuk a laktózu. Do vyššej rady patrí hydrolyzovaný izolát, v ktorom je srvátka čiastočne chemicky predtrávená (naštiepená na viac peptidov) a tak je lepšie využitá v tele.

Ktorý z nich si kúpiť?

Aj keď si vyberáte proteínový doplnok, musíte zvážiť, aké sú vaše ciele, prípadne rozpočet a alergie. Ak máte problém s laktózou, mali by ste sa celkom určite vyhnúť srvátkovému koncentrátu. Ten je však lacnejšou alternatívou oproti izolátu, ktorý pri svojom spracovaní môže prísť aj o niektoré zdraviu prospešné výhody. Na druhú stranu však v porovnateľnej dávke obsahujú viac bielkovín a len minimum sacharidov a tukov.

Ak cvičíte viac rekreačne, nie ste alergický na laktózu a chcete z proteínu vyťažiť maximum pri nižšej cene, zvoľte si koncentrát s minimálne 80% obsahom bielkovín. Ak vám na vedľajších benefitoch a cene nezáleží, chcete budovať čo najkvalitnejšiu svalovú hmotu, tak si zvoľte izolát, najlepšie hydrolyzovaný, ktorý sa lepšie strávi.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
co-je-to-berberin-a-preco-by-mohol-byt-pre-vas-prinosnyČo je to berberín a prečo by mohol byť pre vás prínosný? tieto-tri-latky-vam-pomozu-schudnutTieto tri látky vám pomôžu schudnúťmate-po-styridsiatke-toto-su-suplementy-pre-vasMáte po štyridsiatke? Toto sú suplementy pre vásznaky-toho-ze-uzivate-az-prilis-vela-probiotikZnaky toho, že užívate až príliš veľa probiotíkpat-doplnkov-vyzivy-ktore-vam-po-treningu-podporia-regeneraciuPäť doplnkov výživy, ktoré vám po tréningu podporia regeneráciu
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist