Suplementy 08. 01. 2014

Rozdiel medzi proteínovým koncentrátom a izolátom

ikonka
Ako najvhodnejšia alternatíva suplementácie po tréningu je srvátkový proteín. Ak ste ho už niekedy kupovali, pravdepodobne ste sa stretli aj s výrazmi koncentrát a izolát. Dnes si uvedieme, v čom spočíva rozdiel práve medzi srvátkovým koncentrátom a srvátkovým izolátom.

Aký je rozdiel medzi koncentrátom a izolátom?

Srvátkový koncentrát (WPC)
Srvátkový koncentrát je výťažok zo sladkej mliečnej srvátky, ktorý obsahuje 30 až 90 % bielkovín. Má nízky obsahu tuku a cholesterolu, no obsahuje viac sacharidov ako izolát, pretože v ňom nájdeme laktózu. Je o čosi horšie stráviteľný, no má vysoký obsah aminokyselín BCAA. Aj pre svoju ekonomickú výhodnosť patrí k najpoužívanejším doplnkovým zdrojom bielkovín medzi cvičencami.

Srvátkový izolát (WPI)
V srvátkovom izoláte nájdeme vyšší podiel bielkovín, ktoré prekračujú hranicu 90 %. Obsahuje minimum laktózy a tak je dobré znášaný aj u ľudí s intoleranciou laktózy. Je vhodný do nízkosacharidovej diéty, pretože ním prijmete len minimum tukov a sacharidov. Za tieto vlastností môžu spôsoby výroby, ktoré sú v dva – výroba mikrofiltráciou a výroba iónovou výmenou, ktorá zabezpečuje vyšší obsah bielkovín a žiadne tuk a laktózu. Do vyššej rady patrí hydrolyzovaný izolát, v ktorom je srvátka čiastočne chemicky predtrávená (naštiepená na viac peptidov) a tak je lepšie využitá v tele.

Ktorý z nich si kúpiť?

Aj keď si vyberáte proteínový doplnok, musíte zvážiť, aké sú vaše ciele, prípadne rozpočet a alergie. Ak máte problém s laktózou, mali by ste sa celkom určite vyhnúť srvátkovému koncentrátu. Ten je však lacnejšou alternatívou oproti izolátu, ktorý pri svojom spracovaní môže prísť aj o niektoré zdraviu prospešné výhody. Na druhú stranu však v porovnateľnej dávke obsahujú viac bielkovín a len minimum sacharidov a tukov.

Ak cvičíte viac rekreačne, nie ste alergický na laktózu a chcete z proteínu vyťažiť maximum pri nižšej cene, zvoľte si koncentrát s minimálne 80% obsahom bielkovín. Ak vám na vedľajších benefitoch a cene nezáleží, chcete budovať čo najkvalitnejšiu svalovú hmotu, tak si zvoľte izolát, najlepšie hydrolyzovaný, ktorý sa lepšie strávi.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist