InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Chcete obmedziť starnutie? Prestaňte robiť tieto veci

Autorka: Lucka  /   19. apríla 2014
Chcete obmedziť starnutie? Prestaňte robiť tieto veci
Starnutie je proces, ktorému sa nevyhne nikto z nás. Možno ste si však už všimli, že nie každý vyzerá zodpovedajúce k svojmu veku. Niekto na svoj vek vyzerá staršie, niekto zodpovedajúco a niekto mladšie. A ak aj vy chcete spomaliť proces starnutia a udržať svoju pokožku v čo najlepšom stave čo najdlhšie, možno by ste sa mali zamyslieť na aktivitami, ktoré robíte denne. Prinášame vám prehľad veci, ktorým ak sa vyhnete, tak obmedzíte aj starnutie.

Jedlá spôsobujúce zápal

Ak denne prijímate jedlá so zápalovými účinkami, nerobíte tým žiadnu službu ani svojej pokožke. Môžu totiž urýchliť tvorbu vrások. Namiesto bieleho pečiva, spracovaných potravín, margarínu, bežných olejov či červeného mäsa jedzte viac ovocia a zeleniny, netučného mäsa, jedlá bohaté na omega-3 mastné kyseliny, požívajte olivový olej. Uistite sa tiež, že máte dostatok bielkovín.

Alkohol

Alkohol je prirodzeným diuretikom, takže čím viac ho vypijete, tým viac dehydrované budete. Taktiež vplýva na zvýraznenie vrások a vznik akné, čím neprispieva vašej snahe vyzerať mlado čo najdlhšie. Má aj iné negatívne stránky. Ak sa ho nechcete vzdať, aspoň ho obmedzte na minimum.

Článok pokračuje pod reklamou


Fajčenie

Fajčenie je podobným neduhom ako alkohol. Okrem toho, že je spojené so srdcovocievnymi ochoreniami, vysokým tlakom a rakovinou, má aj iný negatívny vplyv, ktorý by vás mohol presvedčiť o ukončení tohto zlozvyku – pravidelné fajčenie poškodzuje vašu pokožku, a to nie len na tvári, ale aj na rukách či prsiach. Pri „fajčiarskom“ pohybe úst navyše vznikajú hlboké vrásky.

Stres

Stres si na našich telách vyberá veľkú daň. Upokojte sa, naučte sa vypnúť a relaxovať. Výskumy ukázali, že ľudia s väčším stresom vykazovali rýchlejšie umieranie buniek, čo sa prejavovalo rýchlejším starnutím. Stres tiež vplýva na váš mozog, zvyšuje tlak a narúča spánkový režim. To dokopy tiež vplýva na to, ako vyzeráte.

Nekvalitný spánok

Pri rastúcich pracovných povinnostiach sa ľudia snažia nájsť viac voľného času obmedzovaním svojho spánku. To je však chyba z viacerých dôvodov, vrátane toho, že nekvalitný spánok prispieva k urýchleniu starnutia. Mali by ste sa snažiť každú noc spať nepretržite sedem až deväť hodín. Nie kratšie, ani dlhšie. Nadmerný spánok totiž tiež vedie k problémom – vráskam.

Opaľovanie

Slnko má pre vaše telo veľa prospechu, ale paradoxne aj veľmi škodí. Opaľovanie je jednou z najhorších vecí, ktorú svojej pokožke môžete urobiť. Okrem rizika rakoviny, dochádza k oslabovaniu buniek a kapilár, čo spôsobuje, že večne opálení ľudia vyzerajú skôr staro. Ak ste teda vystavené slnku, nezabúdajte na zodpovedajúci opaľovací krém.

Ignorovanie starostlivosti o oči

Mali by ste si zvyknúť každé ráno postarať sa o svoje oči. Pokožka okolo nich je najtenšia a má veľmi málo žliaz. Preto by ste si mali pod ne nanášať očný krém, ktorý obsahuje peptídy. To poslúži k stimulácii kolagénu a prevencii vrások.

Zlý make-up

Make-up je základom líčenia a dokáže pomôcť schovať nedokonalosti a príznaky starnutia. Ak však používate zlý, môžete vyzerať staršie. Nesprávna voľba make-upu totiž môže spôsobiť zvýrazňovanie vrások. Voľte o čosi svetlejšiu variantu. Takisto nezabúdajte na typ pleti a nepreháňajte to s jeho nanášaním. Mal by byť ľahký a zaistiť prirodzený vzhľad.

Ignorovanie pohybu

Veľmi intenzívne a vytrvalostné cvičenie môže spôsobiť, že budete mať staršiu tvár, ale cvičenie v miernej intenzite nie je len zdravé pre vašu hmotnosť, srdce a pľúca, ale poskytuje aj odlaďujúci vplyv na pokožku. Neleňte a vyberte sa cvičiť. Poškodeniu pokožky sa nemusíte báť, pokiaľ nebudete pravidelne behávať alebo cvičiť 90 minút vo vyššej intenzite. ?


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist