InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Ako bojovať s prokrastináciou?

21. augusta 2022
Ako bojovať s prokrastináciou?
Nie ste vo forme a nemôžete sa dokopať k cvičeniu? Viete, že by ste mali zlepšiť svoje návyky a viac sa hýbať, no stále to odkladáte na zajtra? Najlepšie, ako dosiahnuť úspech, je začať sa činiť hneď teraz. Prestaňte prokrastinoovať!

V tomto článku prinesieme tipy, ako sa lepšie vyrovnať s prokrastináciou v cvičení. V prvom rade je však musíme vysvetliť, čo to vlastne ta prokrastinácia je. Ide o pojem, ktorý pochádza z latinského „pro crastinus“, čo v preklade znamená „na zajtrajšok“. Vyjadruje chorobné odkladanie dôležitých úloh, pri ktorom úlohu zohráva psychika. Ako teda s ňou bojovať, ak chcete začať cvičiť?

1. STANOVTE SI DOSIAHNUTEĽNÉ CIELE

Článok pokračuje pod reklamou


Stanovovanie si cieľov je spôsobom, ako sa udržať na dráhe a dodávať si motiváciu. Ak si však nestanovíte realistické a dosiahnuteľné ciele, môže sa to skôr zmeniť na negatívum, ktoré u vás bude podporovať frustráciu. Nakoniec sa pristihnete pri prokrastinácii. Stanovujte si preto dosiahnuteľné ciele a postupne si stanovte čoraz ťažšie a ťažšie. Stále však realistické.

2. APLIKUJTE MINIMALIZMUS

V prípade, že vás postihla prokrastinácia, odborníci na osobný rozvoj odporúčajú, aby ste začali aktivity, ktoré odkladáte, vykonávať v minimálnom čase. Zo začiatku si stanovte čas iba 10 alebo 15 minút, po ktorých prestanete cvičiť. Časom vás to bude lákať viac k prekročeniu limitu, ktorý postupne natiahnete trebárs až na hodinu. A keď sa vám potom nebude chcieť odcvičiť hodinový tréning, opäť si povedzte, že budete cvičiť len 10 minút. Je pravdepodobné, že keď odcvičíte desať minút, chytí vás to a nakoniec bude váš tréning podstatne dlhší.

3. ODMEŇUJTE SA

Aby ste zostali motivovaní a prekonali prokrastináciu, tak sa odmeňujte na pravidelnej báze v prípadoch, keď splníte svoje stanovené ciele. Doprajte si nejakú dobrôtku, kúpte si nové oblečenie, výbavu do fitka alebo sa choďte von zabaviť.

4. VYBERTE SI ZÁBAVNÉ FORMY CVIČENIA

Jedným z dôvodov, prečo ľudia odkladajú cvičenie je fakt, že ho vnímajú ako nutné zlo, pri ktorom monotónne zdvíhajú činky alebo donekonečna behajú. Nemusí to byť však až také nudné. Nájdite si aktivity, pri ktorých sa aj zabavíte a zníži sa pravdepodobnosť, vás postihne prokrastinácia.

5. CVIČTE S KAMARÁTOM

Ak to nezvládnete sami, prečo nevyužiť pomoc svojho kamaráta, známeho či člena rodiny? Niektorí ľudia cvičia radi sami, ale časť by prijala spoločnosť. Ak medzi nich patríte aj vy, nájdite si niekoho na podobnej kondičnej úrovni, najlepšie, ktorý je zapálenejší do cvičenia ako vy, aby vás ťahal cvičiť, aj keď to máte v úmysle opäť odložiť.

Letný režim, pôvodne z 08.06.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist