InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Ženy potrebujú pre cvičenie dostatok železa

28. júna 2014
Ženy potrebujú pre cvičenie dostatok železa
Ak sa vo svojom voľnom čase snažíte venovať aj cvičeniu, či už kardiovaskulárnemu alebo silovému, mali by ste vedieť, že vaše telo má máte o trochu iné potreby ako to mužské. Ženy, ktoré pravidelne cvičia, by mali napríklad prijímať dostatok železa.

Nedávna štúdia austrálskych vedcov z Melbournskej univerzity prišla so záverom, že tie ženy, ktoré tento minerál prijímali z doplnkov výživy, zaznamenali významné zlepšenie vo svojej výkonnosti.

Vedci urobili dôkladnú a systematickú analýzu vplyvov doplnkov výživy s obsahom železa na ženy v plodných rokoch, ktoré sa venujú cvičeniu. Doktor Sant-Rayn Pasricha zistil, že zlepšujú výkonnosť pri cvičení, či už sa jedná o maximálnu intenzitu alebo o cvičenie v miernejšej intenzite. Jednoducho, testované subjekty odcvičili dané cviky s nižším srdcovým tepom a s vyššou efektivitou.

Článok pokračuje pod reklamou


„Tento vplyv bol vidno hlavne u žien, ktoré pred začiatkom experimentu neprijímali dostatok železa alebo boli anemické, ako aj u žien, ktoré špecificky cvičili, vrátane vrcholových športovkýň,“ skonštatoval Pasricha pre Journal of Nutrition.

Po prvýkrát sa stalo, že vedci dokázali potvrdiť pozitívny vplyv železa na výkonnosť u ľudí venujúcich sa športovým aktivitám. Výsledky okrem toho naznačujú, že železo môže zlepšiť zdravie aj u zvyšku populácie.

Príjem železa je pre ženy podstatnejší z toho dôvodu, že na rozdiel od mužov je u nich vyššia pravdepodobnosť jeho nedostatku. V minulosti sa ukázalo, že železo má u žien pozitívny vplyv aj na pracovnú produktivitu. Dostatok železa totiž aj znižuje pravdepodobnosť únavy.

Najlepšími zdrojmi železa sú hlavne červené mäso, hydinové mäso a ryby. Aj rastlinné zdroje sú naň bohaté, ale zároveň obsahujú látky, ktoré jeho vstrebávanie znižujú. Ak ho chcete zefektívniť, pomôžu vám k tomu vitamín C či kyselina citrónová, jablčná alebo vinná.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist