InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Šesť dôvodov, prečo cvičiť pilates

Autorka: Lucka  /   06. augusta 2022
Šesť dôvodov, prečo cvičiť pilates
Ženy, ktoré preferujú beh alebo sa venujú činkám v posilňovni, možno podceňujú význam pilatesu. Ak zvažujete, že by ste sa mu začali venovať, alebo jeho významu plne nerozumiete, prečítajte si tento článok. Prinášame vám v ňom šesť dôvodov, prečo sa oplatí venovať čas aj pilatesu.

1. | Pomôže vám spevniť svaly
Mnoho známych osobností pripisuje za svoje vypracované postavy zásluhy práve pilatesu. Cvičenie pilatesu naozaj zasahuje mnohé svaly, a hlavne vaše paže dokáže veľmi dobre posilniť. Samozrejme, je zodpovedný aj za silný stred tela a okrem toho zlepšuje aj pružnosť a koordináciu.

2. | Udrží vás v kondícii
Pilates, hlavne v pokročilejších štádiách, pri ktorých sa pridá aj trochu viac dynamiky, dokáže spáliť až 300 kalórií. Samozrejme, zo začiatkov ich toľko páliť nebudete, ale je tu dôkaz toho, že časom môže byť z pilatesu aj nástroj, vďaka ktorému sa udržíte vo forme.

Článok pokračuje pod reklamou


3. | Odbúra stres
Po hodinovom cvičení pilatesu sa nebude cítiť lepšie len fyzicky, ale aj psychicky. Cvičenie vás upokojí a pomôže vám odbúrať stres. Ten nemusíte mať ani zo samotného cvičenia. Je nenáročné, precvičíte ním celé telo a ani sa pri ňom príliš nezapotíte.

4. | Zlepší držanie tela
Pravidelné cvičenie pilatesu bez ohľadu na vaše povolanie vedie k posilneniu a napravenie správneho držania tela. Deje sa to aktivovaním svalov v oblastiach bedier, krížov, horného chrbta a krku. S lepším držaním tela budete zdravší a sebavedomejší.

5. | Zbaví vás bolestí chrbta
Ruka v ruke so správnym držaním tela je aj (takmer) bezbolestný život. Joseph Pilates šíril svoje cviky medzi ľuďmi, pretože veril, že majú pozitívny vplyv na zdravie. Pilates má počiatky pri rehabilitáciách po zraneniach a takisto sa už v počiatkoch využíval na zmiernenie a odstránenie bolestí chrbta.

6. | Je ľahko dostupný
Pilates je ľahko dostupné cvičenie, pre ktoré nemusíte chodiť ani do posilňovne. Po zaškolení certifikovaným trénerom sa mu môžete venovať aj doma a nepotrebujete k nemu toho veľa. Navyše, je dostupný aj pre ženy v pokročilom veku, rovnako ako aj pre tehotné. Samozrejme, po konzultácii s doktorom.

Ak vás tieto dôvody oslovili a chceli by ste sa začať venovať pilatesu, vedzte, že sa nemusíte vzdať iných foriem cvičenia. Pokojne vám postačí, ak sa mu budete venovať raz do týždňa. V ideálnom prípade dva až trikrát.

Letný režim, pôvodne z 17.01.2015.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist