Je zaužívané tvrdenie, že vaše výsledky vo fitness sú z 20 % dané tréningom a z 80 % výživou. Nech sú tie percentá akékoľvek, platí, že výživa má na vaše výsledky veľký dopad. Nemôžete zlú diétu vykompenzovať cvičením.
Môžete mať aj tie najlepšie úmysly a disciplinovane ísť za svojimi cieľmi, no výrobcovia potravín robia rôzne veci, aby zmiatli spotrebiteľov a zvýšili svoje zisky. Preto potom ľudia robia aj chyby, o ktorých ani nevedia. Tu sú:
1. Predpoklad, že nula kalórií je skutočne nula kalórií
Na obaloch potravín neraz môžete vidieť nápisy: „bez kalórií! nula kalórií, žiadne kalórie.“ Podstatné však je, že to nemusí byť vždy pravda. Výrobcovia totiž môžu uvádzať tieto formulky, ak produkt obsahuje menej ako 5 kalórií na jednu porciu. Ak je niečo označené ako bezkalorické a chutí to dobre, je šanca, že to bezkalorické nie je. Firmy to využívajú ako marketingový ťah. Ten vás môže vyjsť draho, ak sa spoliehate na počítanie kalórií a chcete schudnúť.2. Zanedbanie detailného pohľadu na nutričné tabuľky
Pred nákupom každej potraviny by ste sa mali uistiť, že viete, čo kupujete. To neznamená spoľahnúť sa na to, čo je napísané veľkými písmenami na prednej časti obalu. Dôkladne si musíte preštudovať tabuľku s nutričnými hodnotami, prípadne zoznam ingrediencií, ktoré daný produkt obsahuje. Zistíte vďaka tomu, čo produkt obsahuje, koľko má kalórií, koľko zdravých či zlých tukov v ňom nájdete, koľko cukru a umelých látok sa skrýva za jeho chuťou a trvanlivosťou. Ide o jeden z najdôležitejších zvykov, ktoré si môžete vypestovať, ak je vašim cieľom zdravý životný štýl.3. Varenie so zlým olejom
Zeleninové oleje sú najčastejšie používanými olejmi súčasnosti. Rozmýšľali ste však nad tým, ako sa zo zeleniny stal olej? Nejde o dobré oleje pre telo. Mali by ste uprednostňovať tie, ktoré tvorí príroda sama. Nie továrne. Na varenie by ste mali využívať oleje, ako kokosový, palmový či olivový. Vhodné sú aj živočíšne druhy tukov, ako maslo či bravčová masť.Čítať ďalší článok:
Päť skvelých spôsobov, ako sa vrátiť späť k tréningu Zdieľať na Facebooku