Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

Chcete lepšie spať? Nerobte nasledujúcich 5 vecí

25. 07. 2021
ikonka
Spánok je možno tá najdôležitejšia vec, ktorú robíte každodenne napriek tomu, že si to ani neuvedomujete a za prácu to nepokladáte. Dobrý spánok by však nikdy nemal byť podceňovaný. Práve jeho kvalita rozhoduje o tom, ako sa budete cítiť, ako budete napredovať pri cvičení a aké zdravie bude vašou vizitkou.

Počas spánku si telo obnovuje energiu a pripravuje sa na ďalší deň. Obnovuje si tkanivá, zaceľuje poškodené svalové vlákna a pripravuje mozog pre nasávanie ďalších informácií. Napriek tomu ho však veľa ľudí podceňuje a mnoho z nich trápia aj spánkové poruchy. To sa nakoniec odzrkadlí aj na zhoršenom zdraví, a to nie len fyzickom.

Ak teda chcete lepšie spať, musíte sa naučiť nie len to, čo musíte robiť, ale aj to, čomu by ste sa mali vyhýbať. A presne to vám teraz ponúkame:

1. Nepreháňajte to s kofeínom
Niet prekvapením, že ak budete prijímať príliš veľa kofeínu, tak budete mať problém zaspať. Najlepším riešením je vyhnúť sa káve alebo iným zdrojom kofeínu poobede. Vyhýbajte sa aj iným druhom stimulantov.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Nepite veľa alkoholu
Možno ste po alkohole ospalí, ale to neznamená, že sa aj dobre vyspite. Piť alkohol pár hodín pred spaním je cestou k budeniu v strede noci. Vedecky je potvrdené aj to, že to môže viesť až k problémom s pamäťou. Aj to navyše s alkoholom preženiete, druhý deň nebudete fungovať optimálne. Ale to pozná každý, kto si už „opicu“ zažil.

3. Nenamáhajte sa pred spaním
Niet pochýb o tom, že pohyb a cvičenie sú prospešné, ale nemali by ste ich robiť pár hodín pred spaním. Večerné cvičenie zvyšuje riziko toho, že budete mať ťažkosti so zaspávaním. Je to preto, lebo dochádza k zvýšeniu krvného tepu. Pred spaním sa preto toľko nenamáhajte.

4. Nekončíte deň s obrazovkou či displejom
V dnešných dňoch nie je ničím výnimočným, ak knihu v posteli nahradí notebook, tablet či mobilný telefón. Pre staršie generácie je problémom aj televízor. Svetlo, ktoré tieto zariadenia vyžaruj, klame mozog, ktorý si myslí, že je stále deň. Preto sa odporúča, aby ste prestali používať elektroniku aspoň hodinu pred spaním.

5. Nepodceňujte význam prostredia
Vaša spálňa by mala byť miestom oddychu a i malé rozptýlenia môžu mať vplyv na váš spánok. Spálňa by mala byť tmavá, bez neporiadku a tichá. Vyhnite sa zdrojom svetla, hluku a zaspíte rýchlejšie. V tejto miestnosti by nemalo figurovať nič súvisiace s prácou, domáce zvieratá ani elektronika. Problémom je aj chrápanie partnera.

Pozri aj:
5 tipov pre lepší spánok
Jedlá, ktoré by ste určite pred spaním jesť nemali

06.12.2015.
Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Sme aj na Instagrame
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist