Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Zdravie 09. 08. 2020

Šesť prekvapivých účinkov kvalitného spánku

ikonka
Nedostatok kvalitného spánku má za následok nižšiu výkonnosť pri mentálnych i fyzických úlohách. V praxi to teda znamená, že ak sa dobre nevyspíte, nebudete podávať dobrý výkon v škole, v práci ani v posilňovni.

Kvalitný spánok však nie je dôležitý len pre to, že vám dodáva energiu do nového dňa. Prináša so sebou aj týchto šesť, menej či viac prekvapivých, účinkov:

1. Bojuje proti nádche a chrípke
Ľudia, ktorí spávajú pravidelne päť a menej hodín za noc, majú podstatne väčšiu pravdepodobnosť toho, že sa u nich objaví nádcha, chrípka alebo iné infekčné ochorenie. V porovnaní s tými, ktorí spávajú osem a viac hodín, bolo riziko takmer trojnásobne väčšie.

2. Zlepšuje cvičenie
Cvičenie zlepšuje schopnosť lepšie sa vyspať a kvalitný spánok sa mu za to odvďačuje tým, že zefektívňuje cvičenie. Vyspatý človek cvičí s väčšou ľahkosťou, s väčšou chuťou, a tak nie je prekvapujúce, že aj dlhšie a intenzívnejšie. Navyše, telo sa vďaka dlhšiemu spánku rýchlejšie regeneruje, čo je ďalší faktor ovplyvňujúce cvičenie a jeho výsledky.

3. Udržuje pod kontrolou chuť do jedla
Vaše telo má v sebe hormóny, ktoré vyvolávajú pocit hladu alebo sýtosti. Ak ich produkciu narušíme nekvalitným spánkom, spôsobí to, že počas dňa budeme hladnejší. Navyše, vedci zistili, že nevyspatí ľudia majú tendenciu jesť viac nezdravých jedál.

4. Znižuje pravdepodobnosť migrény
Nedostatok spánku a únava vedú k zvýšeniu pravdepodobnosti rozvoja bolestí hlavy. Ak k tomu pridáme stres, môžu sa pretaviť aj do horšej migrény.

5. Podporuje kontrolu krvného cukru
Pokiaľ nebudete pravidelne spávať v dostatočnej dĺžke a kvalite, bude u vás väčšie riziko rozvoja cukrovky. Je to tak preto, lebo nebude váš krvný cukor plne pod kontrolou. Inzulín si nebude vedieť robiť dostatočne dobre svoju prácu.

6. Bojuje proti obezite
Vedci už viackrát preukázali spojenie medzi obezitou a nedostatkom kvalitného spánku u detí i dospelých. Je to však logické – nevyspatý človek nebude natoľko fyzicky aktívny a bude robiť horšie stravovacie rozhodnutia. Navyše, metabolizmus u nevyspatého človeka je pomalší.

zdroj: msn



Článok bol pôvodne vydaný 23.09.2016.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist