Novinka na webe:  Sprievodca výberom tréningového plánu »
( v hlavnom menu nájdete medzi Užitočnými nástrojmi / Nástrojmi )
Výživa 17. 01. 2017

Ako zastaviť prejedanie v deviatich krokoch

ikonka
Cítiť sa po jedle plno až na prasknutie je jeden z najsmutnejších pocitov. Nikto nechce pociťovať vinu, ale aj tak sa vcelku bežne stáva, že sa človek preje. Ako tomu zabrániť?

Prejedenie môže viesť k následkom, akými sú problémy s tráviacim systémom či priberanie. Je preto dôležité, aby ste mali k jedlu zdravý vzťah a konzumovali len zdravé porcie. Tu je deväť krokov, ktoré musíte urobiť, ak chcete prejedenie zastaviť:

1. Jedzte pravidelne - základným pravidlom je, aby ste jedli pravidelne a nemali medzi jedlami veľké prestávky. Jesť každé dve až tri hodiny pomáha.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Nevynechávajte raňajky - s pravidelnosťou sa spája aj dôležitosť raňajok. Mnoho ľudí ich vynecháva, no vedci zistili, že ľudia, ktorí na raňajky zjedia jedlo obsahujúce dostatok bielkovín, sacharidov a tukov, toho zjedli menej cez deň ako tí, ktorí raňajky vynechali.

3. Dbajte na dostatok bielkovín - v každom jedle by ste mali mať aj bielkoviny, ktoré vás udržia dlhšie nasýtených. Platí to aj o desiate či olovrante, kedy môžete získať bielkoviny napríklad zo syrov, orechov, proteínových tyčiniek či vajec, ktoré sú vhodné aj na raňajky. Na obed a večeru sa hodia rôzne druhy mäsa či ryby.

4. Pridajte viac vlákniny - vláknina je tajná zbraň proti prejedaniu. Do tela sa totiž uvoľňuje najpomalšie, čo znamená, že sa budete cíti sýti najdlhšie.

5. Pite dostatok vody - pomáha, aj keď budete piť pravidelne a v dostatočnej miere vodu. Tú môžete použiť aj vtedy, keď začínate pociťovať hlad. Telo totiž často vysiela signál hladu aj vtedy, keď mu chýba voda.

6. Majte pod kontrolou porcie - dôležité je hlavne nakladať správne porcie. Je tu však háčik. Ak menšiu dáte na veľký tanier, popletie to mozog a vás láka ešte pridať. Na druhú stranu, ak budete jesť malé sústa pomaly, budete sa rýchlejšie cítiť sýto.

7. Robievajte si polievku - predtým, ako sa vrhnete na hlavné jedlo, dajte si polievku. Tá pošle signál mozgu, že už ste jedli, a následne zjete menej z kalorickejšieho pokrmu. Najlepšou voľbou je zeleninová polievka, ktorá vám dodá aj cenné živiny.

8. Nikdy nejedzte pred obrazovkou - keď jete, nerobte pri tom nič iné. Ak jete po ceste, či dokonca pri sledovaní televízie alebo surfovaní na internete, máte až o takmer dve tretiny vyššiu pravdepodobnosť, že sa prejete.

9. Jedlo si schovajte - tento krok je poslednou záchranou. Ide najmä o nezdravé jedlá, ktoré sú pokušením. Ak ich nebudete mať na očiach a po ruke, zníži sa pravdepodobnosť, že po nich siahnete.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist