SlovakFitness.sk

Výživa 09. 05. 2017

Dostali ste veľkú chuť na jedlo a chcete ju zastaviť?

ikonka
Udržať si dobré zdravie a vhodnú telesnú hmotnosť nie je len o cvičení a správnom stravovaní. Je to aj o tom, aby ste sa naučili regulovať a mať pod kontrolou zvyky, ktoré môžu viesť k prejedaniu.

Chúťky do jedla medzi plánovanými pokrmami sú nechceným diablom a je dôležité sa ich zbaviť, ak sa snažíte chudnúť alebo nepriberať. Prednedávnom sme písali o tom, čo spôsobuje chuť do jedla, no tentokrát sa zameriame na to, ako proti nej bojovať. Tu je päť spôsobov:

1. Buďte si ich vedomí
Naučte sa byť vnímavejší a identifikovať prvé náznaky toho, že sa blíži príval chúťok na jedlo. Počúvajte svoje telo a keď dostanete chuť do jedla, opýtajte sa sami seba, či ste hladní aj v skutočnosti. Opýtajte sa, prečo máte chúťky. Nie je to nedostatkom vody? Nie je to nudou alebo stresom?

2. Rozptýľte sa
Jednou z najpoužívanejších metód pri potláčaní chutí do jedla je rozptýlenie. Ak rozpoznáte signály, ktoré vám hovoria, že vám začne niečo chutiť, už vtedy sa niečím rozptýľte. Začnite si spievať, začnite upratovať, zavolajte známemu, zacvičte si.

3. Dajte si pozor na spúšťače chúťok
Dávajte si pozor na situácie, podmienky alebo jedlá, o ktorých viete, že u vás spustia chuť do jedla. Tú môže spúšťať aj alkohol. Vyhýbajte sa podobným veciam.

4. Zbavte sa pokušenia
Efektívnou stratégiou, ako eliminovať negatíva veľkej chute do jedla, je jednoducho zbaviť sa všetkých pokušení. Ak budete mať v komore veľa nezdravých jedál, pravdepodobne skončia vo vašom žalúdku. Ak tam však nebudú, tak ich nebudete môcť zjesť.

5. Vyčistite si zuby
Keď už si raz umyjete zuby, nechcete si ich špiniť tým, že budete opäť niečo jesť. Toto pomáha najme predchádzaniu večerných chúťok, kedy si umyjete zuby s tým, že už budú pripravené na spánok. Keď si ich umyjete pri nástupe chúťok, nebudete si chcieť ani kaziť chuť jedla chuťou zubnej pasty, ktorá v ústach ešte niekoľko minút pretrvá.

Pozri aj: Ako bojovať proti nočným chúťkam

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
preco-z-nizkotucnych-jedal-priberatePrečo z nízkotučných jedál priberáte?najlepsie-jedla-pre-zvysenie-koncentracieNajlepšie jedlá pre zvýšenie koncentrácie je-prijem-5-az-6-jedal-denne-lepsi-pre-palenie-tukovJe príjem 5 až 6 jedál denne lepší pre pálenie tukov?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-budovat-svaly-alebo-vytrvalostČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete budovať svaly alebo vytrvalosť?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-schudnut-alebo-si-dodat-energiuČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete schudnúť alebo si dodať energiu?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Magazín úspechu
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist