SlovakFitness.sk

Výživa 07. 11. 2017

Maximalizujte inzulínovú odozvu pre väčší rast svalov

ikonka
Inzulín je jedným z hormónov nášho tela, ktorý pomáha budovať svalovú hmotu. Je to hormón, ktorý je vylučovaný pankreasom v reakcii na dostupnosť živín. Jeho stimuláciu môže podporiť jedlo bohaté na sacharidy, bielkoviny alebo obe makroživiny.

Vďaka inzulínu sa v tele dokáže udržať viac živín, ktoré sú potrebné na budovanie svalov. Podporuje transport glukózy a aminokyselín do svalových buniek, aby nie len pomáhal budovať svalovú hmotu, ale aj predchádzal jej odbúravaniu. Pozornosť by mu mal preto venovať každý, kto sa venuje posilňovaniu.

Z tohto hľadiska je dôležité venovať pozornosť strave pred a po tréningu. Pred cvičením slúžia bielkoviny sacharidy ako ochrana svalov pred ich rozkladaním a využívaním za zdroj energie.

Ešte dôležitejší význam má však strava po cvičení, ktorá sa stará o maximalizáciu svalového rastu. Ak hneď po intenzívnom tréningu neprijmeme dostatok bielkovín a sacharidov, svaly nedostanú to, po čom zúfalo túžia a nie len to obmedzí rast, ale môže viesť ku katabolizmu.

Aj vedecké štúdie ukazujú, že po cvičení telo dokáže spracovať bielkoviny a sacharidy efektívnejšie a namiesto budovanie tukových zásob ich prioritne transportuje do buniek, kde vstupujú do proteínovej syntézy.

Platí to aj o jednoduchých cukroch, ktoré sú pre niektorých ľudí strašiakom. Ak ich v období po tvrdom tréningu prijmete aj vo väčšom množstve, nezačnú sa ukladať ako tukové zásoby. V tomto období totiž telo preferuje proteínovú syntézu. Je v optimálnom anabolickom stave.

Hneď po cvičení by ste mali prijať rýchlo stráviteľné bielkoviny (napr. srvátkový proteín) s väčším množstvom jednoduchých sacharidov s vysokým glykemickým indexom (napr. maltodextrín). To spôsobí, že pankreas začne vylučovať inzulín, vďaka ktorému budú bunky schopné absorbovať živiny efektívnejšie. Proteínová syntéza bude efektívnejšia a také bude aj budovanie svalov.

Bielkoviny a sacharidy sú najpodstatnejšie živiny v tomto smere, ale zistilo sa, že aj ďalšie látky potenciálne tento proces vďaka stimulácii inzulínu podporujú. Ide napríklad o kyselinu alfa-lipoovú (ALA), taurín, D-ponitol. Ak chcete teda budovanie svalov ešte o kúsok zefektívniť, zahrňte do potréningového jedla aj tieto látky.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
preco-z-nizkotucnych-jedal-priberatePrečo z nízkotučných jedál priberáte?najlepsie-jedla-pre-zvysenie-koncentracieNajlepšie jedlá pre zvýšenie koncentrácie je-prijem-5-az-6-jedal-denne-lepsi-pre-palenie-tukovJe príjem 5 až 6 jedál denne lepší pre pálenie tukov?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-budovat-svaly-alebo-vytrvalostČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete budovať svaly alebo vytrvalosť?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-schudnut-alebo-si-dodat-energiuČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete schudnúť alebo si dodať energiu?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist