InstagramFacebookYoutube
Výživa

Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená

08. decembra 2017
Tri dôvody, prečo v diéte využívať konopné semená
Ak ste ešte do svojej stravy nezaradili konopné semená, možno prišiel čas, aby ste tento krok aspoň zvážili. Ide totiž o zdraviu prospešné semená, ktoré svojou jemne orechovou chuťou vedia dochutiť rôzne druhy jedál.

Konopné semená sa stávajú čoraz populárnejšie a niet sa čomu čudovať. Ide o živinami nabitý, zdravý a chutný doplnok jedál, ktorý je navyše už aj veľmi dostupný v našich obchodoch. Toto sú tri hlavné dôvody, prečo by ste ich mali zvážiť, ak pravidelne cvičíte a záleží vám na vašom zdraví:

1. Obsahujú veľa bielkovín
Vzhľadom k svojej veľkosti obsahujú konopné semená veľa bielkovín. V jednej polievkovej lyžice ich môžete nájsť až štyri gramy, čo je podstatne viac, ako by ste získali z ľanových alebo chia semien. Bielkoviny v konope sú pritom kompletné, pretože obsahujú všetkých deväť esenciálnych aminokyselín. Tieto semená sú tak prospešné pri budovaní svalovej hmoty a zároveň pomáhajú v kombinácií s obsiahnutou vlákninou, antioxidantmi a minerálmi telu podporovať zdravie, vrátane trávenia, vlasov, nechtov, pokožky či srdca. Bojujú proti rakovine, zápalom i bolesti kĺbov.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Dodajú telu dobré tuky
Podobne ako viaceré iné semená či orechy (konopné semená sú technicky orechy, pozn.red.), aj tie konopné obsahujú veľa tukov. Ide však o tuky, ktoré sú pre človeka prospešné. Obsahujú veľa omega-3 mastných kyselín, ktoré podporujú zdravie srdca, imunitný systém i rôzne ďalšie telesné funkcie, vrátane kognitívnych či kontroly krvného cukru. Sú tiež prospešné pri budovaní svalov i chudnutí, keďže pomáhajú človeka efektívnejšie nasýtiť.

3. Obsahujú cenné minerály
V semenách konope nájdeme viacero potrebných minerálov, vrátane železa, horčíka, fosforu či zinku. Dennú potrebu horčíka môžeme z polovice naplniť len dvoma polievkovými lyžicami semien. Pritom horčík patrí k mikroživinám, ktoré ľudia prijímajú vo veľkej miere v nedostatočnom množstve. Železo je zase dôležitý minerál, ktorý pomáha transportovať kyslík celým telom.

Využitiu konopných semien v kuchyni sa medze nekladú. Môžete nimi obaliť rybu, pridať si ich do jogurtu, ovsených vločiek, šalátu, cesta či sendviča. Hodia sa k zelenine i mäsu, k sladkému i slanému. Je to len na vás.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist