SlovakFitness.sk

Výživa 13. 02. 2018

Tri diéty, ktoré pália tuky a umožnia vám jesť, čo chcete

ikonka
Diéta automaticky neznamená jedálniček, ktorý je obmedzujúci. Mnoho ľudí sa ich bojí preto, lebo u mnohých dochádza k obmedzovaniu jedál, čo sa bežne dotýka hlavne tých najobľúbenejších. Sú však aj diéty, ktoré až také obmedzujúce nie sú.

Ak chcete jesť stále to, čo vám chutí, môžete. Existuje totiž pár diét, ktoré vám to umožnia využitím stratégií, ktoré to vykompenzujú. Diéty, vďaka ktorým budete chudnúť. Patria medzi ne tieto tri:

1. Sacharidové vlny

Princípom tejto diéty je to, že máte dni, kedy prijímate veľa sacharidov a dni, kedy málo. Takto to striedate podľa určitého obdobia, zväčša týždňa. Vyšší príjem sacharidov by mal byť v tréningové dni, kedy potrebujete viac energie a využijete ich efektívnejšie. V dni s nízkym príjmom sacharidov máte voľno alebo sa venujete aeróbnemu kardiovaskulárnemu cvičeniu.

Táto diéta vám v dni s vysokým príjmom sacharidov umožní uspokojiť svoje chúťky na sladké, pričom v dni s nízkym príjmom zase na slané. Nemôžete jesť sladké každý deň, ale ľahšie uspokojíte svoje chúťky v priebehu týždňa, budete mať pestrú stravu, dni, na ktoré sa môžete tešiť a výsledky, ktoré vás milo prekvapia.

Pozri aj: Sacharidové vlny – spaľujte tuky efektívnejšie

2. Prerušovaná hladovka

U tejto diéty je dôležité načasovanie. Umožní vám jesť to, čo chcete, ak budete mať pod kontrolou čas jedenia. Na jedenie máte vyhradených napríklad 8 hodín dňa, ďalších 16 už jesť nemôžete a držíte hladovku. Ak sa bojíte o nepravidelný príjem bielkovín, nebojte sa – svalom tento prístup neuškodí. Dokonca sa zlepší senzitivita inzulínu, čo bude viesť k mocnejšej odozve po tréningu.

Populárnym spôsobom držanie prerušovanej hladovky je vynechávať raňajky a mať svoje prvé jedlo dňa na obed, druhé o štvrtej popoludní a posledné o ôsmej večer. Vyhovuje to väčšine ľudí pre nutkanie jesť večer. Druhý spôsob môže byť na disciplínu náročnejší – jete ráno a posledné jedlo zjete popoludní. Jedinú vec, ktorú musíte v strave sledovať, sú prijaté kalórie.

Pozri aj: Prerušovaná hladovka. Je táto filozofia pre vás?

3. Diéta CBL (Carb Back Loading)

Základom tejto diéty je fakt, že väčšina ľudí v strave podvádza hlavne večer. Preto je táto diéta taká výhodná - asi 80 % prijatých sacharidov skonzumujete večer. Aj vtedy však platí, že sa nemôžete prejedať. Na uspokojenie chutí tento princíp určite postačí. Zároveň však musíte zjesť dostatok kalórií, aby bol diéta účinná a vládali ste cvičiť.

Nie je to nevyhnutné, ale často sa aj v tejto diéte vynechávajú raňajky – je to dokonca odporúčané. Sacharidy počas dňa obmedzujete, jete len bielkoviny a tuky. Môžete aj zeleninu. Tréning naplánujete na neskoršie popoludnie (zhruba 17:00) a sacharidy začnete prijímať až po ňom. Samozrejme, aj tu je potrebné mať pod kontrolou kalórie.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
osem-jedal-ktore-prirodzene-palia-tukyOsem jedál, ktoré prirodzene pália tukychcete-cestoviny-s-minimom-kalorii-skuste-shiratakiChcete cestoviny s minimom kalórií? Skúste Shirataki9-jedal-ktore-su-zdravsie-ked-su-uvarene9 jedál, ktoré sú zdravšie, keď sú uvarenétri-kroky-k-tomu-aby-ste-si-udrzali-svaly-pri-chudnutiTri kroky k tomu, aby ste si udržali svaly pri chudnutímnozstvo-vyhod-pitia-citronovej-vody-pred-spanimMnožstvo výhod pitia citrónovej vody pred spaním
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist