SlovakFitness.sk

Výživa 09. 03. 2018

12 vecí, ktoré sa stanú vášmu telu, keď zjete vajcia

ikonka
Vajcia môžu byť tým najľahším, najlacnejším a najvšestrannejším zdrojom bielkovín. Okrem vplyvu na budovanie a udržovanie svalovej hmoty však majú význam aj pre vaše zdravie. Sú plné aminokyselín, antioxidantov a železa.

Mnoho ľudí konzumuje len bielka, ale jedzte vajcia celé. V žĺtkoch totiž nájdete najviac cenných živín a dokonca obsahujú cholín, ktorý sa spája s podporovaním chudnutia. Celé vajcia majú týchto 12 vplyvov na ľudské telo:

1. Podporujú imunitný systém - jedno vajce obsahuje asi štvrtinu odporúčaného denného príjmu selénu, ktorý podporuje imunitný systém a reguluje hormóny štítnej žľazy. Selén je nevyhnutný najmä pre deti.

2. Zlepšíte stav vášho cholesterolu - vysoký cholesterol je zlý a vajcia ho obsahujú veľa. Obsahujú však ten dobrý typ, ktorý potláča nepriaznivé účinky toho zlého. Preto stav vášho cholesterolu zlepšujú.

3. Znižujú riziko srdcovocievnych ochorení - vzhľadom na obsah dobrého cholesterolu sú vajcia prospešné aj v znižovaní rizika srdcovocievnych problémov.

4. Podporujú vašu energiu - vajcia obsahujú veľa vitamínu B2, ktorý pomáha premieňať jedlo efektívnejšie na energiu.

5. Zlepšujú stav pokožky a vlasov - vitamíny B sa postarajú o to, že vaša pokožka, vlasy, oči i pečeň budú zdravšie. Zaistia tiež správne fungovanie nervového systému.

6. Chránia váš mozog - vajcia obsahujú cholín, ktorého nedostatok vedie k neurologickým poruchám a k znižovaniu kognitívnych funkcií človeka.

8. Udržujú vás naživo - vajcia obsahujú všetkých 9 aminokyselín, ktoré si telo nevie vytvoriť samo a ktoré sú nevyhnutné pre jeho prežitie.

8. Znižujú stres a napätie - spomínané aminokyseliny majú pozitívny vplyv aj na vaše mentálne zdravie. Najmä lyzín má pozitívny vplyv na znižovanie stresu a napätia.

9. Chránia vaše oči - vajcia obsahujú antioxidanty luteín a zeaxantín, ktoré chránia oči pred degeneráciou. Nachádzajú sa len v žĺtku!

10. Posilňujú kosti a zuby - vajcia sú výborným zdrojom vitamínu D, ktorý je dôležitý pre zdravie kostí a zubov. Podporuje absorpciu vápnika.

11. Efektívne vás nasýtia - vďaka kvalitným bielkovinám vás dokážu vajcia dobre nasýtiť. Znižujú chuť do jedla, a tak prispievajú k udržovaniu zdravej hmotnosti.

12. Podporujú chudnutie - nie len udržovať váhu, ale aj chudnúť môžete vďaka vajciam. Jedna štúdia ukázala, že počas ôsmich týždňov dokázali ľudia raňajkujúci vajcia schudnúť o 65 % viac svojej hmotností ako tí, ktorí mali na raňajky pečivo.

Zdroj: msn

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu


Mohlo by vás zaujímať:
preco-z-nizkotucnych-jedal-priberatePrečo z nízkotučných jedál priberáte?najlepsie-jedla-pre-zvysenie-koncentracieNajlepšie jedlá pre zvýšenie koncentrácie je-prijem-5-az-6-jedal-denne-lepsi-pre-palenie-tukovJe príjem 5 až 6 jedál denne lepší pre pálenie tukov?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-budovat-svaly-alebo-vytrvalostČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete budovať svaly alebo vytrvalosť?co-by-ste-mali-jest-po-treningu-ak-chcete-schudnut-alebo-si-dodat-energiuČo by ste mali jesť po tréningu, ak chcete schudnúť alebo si dodať energiu?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Magazín úspechu
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist