SlovakFitness.sk

Tréning 04. 06. 2018

Je lepšie posilňovať trikrát alebo šesťkrát do týždňa?

ikonka
Zaujímalo by vás, či je lepšie mať vyššiu týždennú tréningovú frekvenciu alebo stačí cvičiť cez týždeň len párkrát? Nórski odborníci sa na túto otázku pozreli a nezostali len pri premýšľaní. Otestovali, ktorá frekvencia tréningov je ideálna pre každú svalovú skupinu.

Výskumníci chceli zistiť, či bude lepšie cvičiť trikrát týždenne alebo šesťkrát týždenne. Na pomoc si prizvali 28 vysokoškolákov na pokročilej kondičnej úrovni, ktorí absolvovali vzpieračský tréningový program. Rozdelení boli do dvoch skupín – jedna absolvovala tri tréningy s vyšším objemom práce, druhá šesť tréningov s nižším objemom práce.

Každá skupina vykonávala v tréningu tri základné cviky – drepy, tlaky na lavičke a mŕtve ťahy. Prvá skupina absolvovala tréningy v pondelok, stredu a piatok. Druhá cvičila od pondelku do soboty a v nedeľu mala voľno.

Dokopy obe skupiny vykonali 12 sérií drepov a tlakov na lavičke týždenne, no kým prvá robila v rámci jedného tréningu po 4 série týchto cvikov, druhá po dve (3-8 opakovaní). Mŕtve ťahy vykonala prvá skupina v piatok v 4 sériách po tri opakovania, druhá v stredu a v sobotu v 2 sériách po tri opakovania.

Po šesťtýždňovom období neboli štatisticky zaznamenané žiadne výrazné rozdiely medzi oboma skupinami, či už išlo o silu alebo svalovú hmotu. Autori štúdie však vedeli, že vzorka a obdobie boli malé, a tak výsledky matematicky upravili, aby sa rozdiely jasnejšie ukázali.

Výsledkom toho bolo zistenie, že cvičenie trikrát týždenne viedlo k výhre u drepov. Skupina, ktorá cvičila šesťkrát týždenne však mala lepšie výsledky pri tlakoch na lavičke a v mŕtvych ťahoch. Rozdiely však boli malé. Jediný významný rozdiel bol v svalovej hmote bez tuku, ktorá narástla vo väčšej miere u skupiny trénujúcej šesťkrát do týždňa.

Na záver je teda možné skonštatovať, že pokročilí cvičenci dosiahnu pri rovnakom týždennom objeme práce rovnaké alebo o trochu lepšie výsledky v silovom a svalovom rozvoji, ak budú trénovať každú svalovú skupinu šesťkrát týždenne ako tí, ktorí ju budú precvičovať trikrát týždenne. Rozdiel môže byť len v tom, že pri nižšom počte sérií v tréningu pri vyššej frekvenciu budete schopní urobiť viac kvalitných opakovaní.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
trening-celeho-tela-nie-je-len-pre-zaciatocnikovTréning celého tela nie je len pre začiatočníkovako-ovplyvnuje-tuk-trening-a-fyzicku-aktivituAko ovplyvňuje tuk tréning a fyzickú aktivitu?ako-si-lahko-pridat-kardio-trening-do-vasho-zivotaAko si ľahko pridať kardio tréning do vášho života? kedy-cvicite-az-prilis-vela-a-ako-dlho-je-spravne-cvicitKedy cvičíte až príliš veľa a ako dlho je správne cvičiť? styri-treningy-pod-15-minutŠtyri tréningy pod 15 minút
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist