InstagramFacebookYoutube
Tréning

Pohľad na tréning celého tela – výhody, nevýhody

30. júna 2016
Pohľad na tréning celého tela – výhody, nevýhody
Mnoho ľudí sa nevie rozhodnúť, ktorý tréning je pre nich ten vhodný. Existujú tréningy celého tela alebo tréningové splity. Dnes sa zameriame na výhody a nevýhody tréningu celého tela a povieme si, pre koho je určený.

VÝHODY TRÉNINGU CELÉHO TELA

Žiadna svalová skupina nezaostáva – ak ste začiatočník a cvičíte celé telo, budete týmto spôsobom schopný vypracovať dobre vybalansované telo, kde nebude zaostávať žiadna partia a žiadna nebude predbiehať ostatné. Aj to, že pracujete s celým telom, pripomína denno-dennú záťaž, pri ktorej pracuje celé telo a jednotlivé svaly sa navzájom dopĺňajú.

Vynecháte tréning, nič sa nedeje – ak normálne cvičíte trikrát do týždňa a stane sa vám, že vám pracovné alebo súkromné záležitosti narušia plán, nemusíte zúfať, že tréning vynecháte. Buď si ho odcvičíte na druhý deň alebo počkáte do nasledujúceho tréningu a nerobíte z toho veľkú vedu – veď už ste celé telo odcvičili minule a žiadna partia tak nebude dostávaná do nevýhody

Článok pokračuje pod reklamou


Maximalizujete spaľovanie tukov – tréning celého tela funguje veľmi dobre aj vtedy, keď sa snažíme zhodiť prebytočný tuk. Mnoho rozumných trénerov sa svojich klientov snaží dostať práve na tréning celého tela, ktorý sa opakuje dva až trikrát týždenne. Navyše, pri spaľovaní tukov sa neničia tak veľmi svaly, pretože sa dostatočne stimulujú hormóny.

NEVÝHODY TRÉNINGU CELÉHO TELA

Nemôžete sa sústrediť na jednu svalovú skupinu – pri tréningu celého tela sa jednoducho nedá sústrediť poriadne na každú jednu svalovú skupinu. Ak by ste tak robili a začali by ste napríklad nohami, na hrudník, ramena, bicepsy, tricepsy a brucho by vám toho v „nádrži“ veľa nezostalo.

Môže viesť k pretrénovaniu – ak radi trénujete trikrát týždenne a zakaždým robíte tréning celého tela, môže to viesť k pretrénovaniu, ak nie je navrhnutý poriadne. Zasiahnuť každú svalovú skupinu príliš tvrdo v každom tréningu spôsobí pretrénovanie, pretože skutočne intenzívne cvičenie s ťažkou váhou si môže vyžiadať až päťdňovú dobu regenerácie.

Intenzita tréningov môže byť náročná na zvládnutie – vysoká intenzita tréningu celého tela zopakovaného niekoľkrát týždenne môže viesť k neudržateľnosti tréningového procesu, hlavne, ak ste pokročilý cvičenec a trénujete s ťažším váhami. Keď ho Arnold Schwarzenegger skúšal, radšej sa vrátil k splitovému tréningu.

PRE KOHO JE TRÉNING CELÉHO TELA URČENÝ?

Pre začiatočníka – ak ste začiatočník, držte sa tréningu celého tela. Tiež odporúčame takýto typ tréningov pre starších ľudí.

Pre vyťaženého človeka – ak trénujete už dlhšie a máte priestor len na jeden až dva tréningy týždenne, určite by ste mali siahnuť po tréningu celého tela, prípadne si ho rozdeliť na tréning hornej časti tela a tréning dolnej časti tela.

Pre kardio fanatika – ak máte radi aerobné tréningy, ale neradi cvičíte silovo, určite by ste mohli vyskúšať tréning celého tela, hlavne jeho kruhovú alternatívu. Stačí párkrát do týždňa a uvidíte ten pokrok.

Pre ľudí, ktorí majú radi intenzitu – ak ste pokročilejší cvičenec (cvičíte s ťažkými váhami) a radi sa tlačíte k osobným limitom so snahou o maximalizáciu každého tréningu a maximalizáciu spaľovania kalórií, vyskúšajte ho.

–– pozri aj: Pohľad na tréningový split – výhody, nevýhody

Letný režim, pôvodne z : 28.2.2013.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist