SlovakFitness.sk

Výživa 01. 03. 2019

Ktoré fermentované jedlá pridať do stravy a prečo?

ikonka
To, čo jete, má veľký vplyv na to, ako sa cítite. A už aj vedci potvrdili, že by vám častejší príjem fermentovaných, resp. kvasených potravín mohol pomôcť k uvoľneniu a k porazeniu mentálnych problémov.

Okrem tohto vplyvu majú fermentované potraviny pozitívny vplyv aj na zdravie tráviaceho systému. Telo vďaka tomu aj efektívnejšie spaľuje tuky a buduje svaly. Ak by ste aj vy chceli čerpať takéto prospešné účinky, vyskúšajte do svojej stravy zaradiť nasledujúce jedlá:

1. Tempeh
Ide o pokrm vytváraný zo sóje, ktorý svoje tradičné miesto našiel v indonézskej kuchyni. Obľúbený je aj u ľudí, ktorí nejedia mäso. Ide o jemne zdravšiu alternatívu k tofu, ktorá obsahuje menej tukov a prešla menej intenzívnym procesom spracovania. Ide o vcelku všestranný pokrm, ktorý môžete jesť ako náhradu jedla i ako súčasť šalátov.

2. Kimči
Toto kórejské jedlo je tradične vytvárané hlavne z čínskej kapusty, reďkoviek, cibule a cesnaku. Preto obsahuje veľa antioxidantov, ktoré bojujú proti voľným radikálom a spomaľujú proces starnutia. Dá sa jesť samotne, ale aj ako príloha k jedlám. Na raňajky oň môžete obohatiť volské oko. Kimči sa dá vytvoriť aj doma a skladovať ho môžete v chladničke.

3. Kyslá kapusta
Táto klasika z kontinentálnej Európy je populárna aj v našich končinách. Ide len o kvasenú kapustu, ktorá je chutná, osviežujúca a plná dobrých baktérií. Obsahuje veľa flavonoidov, a tak je prospešná pre srdcovo-cievne zdravie. Možno ste to ešte neskúšali, ale veľmi chutné je, keď ňou obohatíte napríklad párok v rožku.

4. Kefír
Fermentované mlieko sa u nás vcelku teší popularite, je chutné a obsahuje veľa bielkovín a vápnika. Dá sa urobiť aj doma a môže sa skladovať v chladničke. Kefír posilňuje imunitu, podporuje zdravé prostredie pre prospešné baktérie, zlepšuje trávenie a stav kostí. Keďže je plný kazeínu, je ideálny aj ako nápoj pred spaním u ľudí, ktorí sa snažia budovať alebo zachovať svalovú hmotu.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
priprava-zdravych-jedal-polahkyPríprava zdravých jedál poľahkyvytunujte-si-kavu-aby-ste-z-nej-ziskali-este-viacVytunujte si kávu, aby ste z nej získali ešte viacnajlepsie-jedla-ktore-najdete-v-konzerveNajlepšie jedlá, ktoré nájdete v konzerveste-hladni-uz-hodinu-po-jedeni-musite-urobit-totoSte hladní už hodinu po jedení? Musíte urobiť toto preco-by-ste-mali-bezny-jogurt-nahradit-kefiromPrečo by ste mali bežný jogurt nahradiť kefírom?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist