Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zaujímavosti 22. 12. 2019

Vedci vyvrátili tri bežné mýty o spánku

ikonka
Vedci z Newyorskej univerzity sa prednedávnom pozreli na niekoľko bežných tvrdení, ktoré sa spájajú so spánkom. Ich práca pritom priniesla pár zaujímavých zistení, ktoré z tvrdení urobili definitívne mýty. Zverejnená bola v žurnále Sleep Health.

Mnoho výskumov už spojilo nedostatok kvalitného spánku s mnohými zdravotnými problémami, vrátane cukrovky, obezity, srdcovocievnych ochorení a mentálnych porúch. Spomínaná štúdia pritom zistila, že za nedostatočnú spánkovú hygienu môže aj niekoľko rozšírených tvrdení.

Výskumníci z tímu Rebeccy Robbinsovej analyzovali viac ako 8000 internetových stránok, aby našli najbežnejšie používané tvrdenia o spánku. Potom sa na ne zamerali a chceli zistiť, či ide o pravdu alebo mýtus.

Napokon sa zamerali na tri tvrdenia:

1. Osoba môže fungovať dobre aj pri spánku trvajúcom 5 a menej hodín.
2. Hlasné chrápanie je normálne.
3. Pitie alkoholu pred spaním pomáha lepšie zaspať.

Prvé tvrdenie má podľa vedcov najväčší potenciál poškodiť zdravie človeka z dlhodobého hľadiska. Zistili tiež, že pri takej obmedzenej dĺžke spánku nepomáha vykompenzovať negatívne vplyvy ani zdriemnutie si počas dňa.

Druhé tvrdenie je z časti tiež mýtom, pretože chrápanie môže byť aj znakom spánkového apnoe, čo je porucha dýchania, ku ktorej dochádza k zastaveniu alebo výraznému spomaleniu dýchania počas spánku. Môže viesť až k infarktu, mŕtvici či depresiám. V niektorých prípadoch však môže byť chrápanie neškodné.

Tretie tvrdenie bolo tiež vyvrátené, pretože existujú dôkazy o tom, že konzumácia alkoholu predchádza ľuďom dosiahnuť hlboký a pokojný spánok. Alkohol tak jednoducho jeho kvalitu znižuje.

Tieto zistenia môžu pomôcť ľuďom vybudovať si lepšie spánkové návyky. Odborníci odporúčajú vytvoriť si pravidelný spánkový rytmus, pri ktorom vstávate a chodíte spať v približne rovnaký čas sedem dní v týždni. Dôležité je tiež spať minimálne sedem hodín za noc.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist