InstagramFacebookYoutube
Výživa

Šesť jedál, po ktorých budete ešte hladnejší

28. augusta 2015
Šesť jedál, po ktorých budete ešte hladnejší
Už sme na našom webe často spomínali vecí, ktoré majú prospešný účinok, ale niekedy je dobré upozorniť aj na tie, ktoré sú nám na škodu. V minulosti sme spomínali jedlá, ktoré chuť do jedla potláčajú, no teraz vám prinášame jedlá, ktoré ju podporujú.

Ak chudnete, často sa stretávate s problémom že nedokážete držať na uzde svoj apetít a máte tendenciu sa odkláňať od svojho diétneho plánu. Možno v ňom však máte potraviny, ktoré váš hlad podporujú. Nasledujúcim šiestim potravinám by ste sa mali vyvarovať.

1. Müsli tyčinky

Müsli alebo fitness tyčinky sú často diétnym omylom ľudí, ktorí sa snažia schudnúť. Okrem toho, že obsahujú vysoký obsah kalórií a cukrov, neutešujú ani váš apetít, a preto často po nich ešte chcete niečo zjesť. Preto je lepšie na raňajky či desiatu pripraviť si vlastné jedlo, ktorého základom môžu byť ovsené vločky s ovocím.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Pečivo a pečené potraviny

Pečivo je veľmi chutné, ale len málo urobí toho, aby ste sa nasýtili, ak obsahuje biely cukor a bielu múku. Tie totiž nemajú žiadnu vlákninu ani živiny. Často preto spôsobujú, že sa po nich cítite ešte hladnejší ako predtým. Ak chcete teda siahnuť po pečených potravinách, hľadajte také, ktoré sú celozrnné a obsahujú čo najmenej rýchleho cukru.

3. Mrazené jedlá

Mrazené jedlá, hlavne kompletné náhrady večer či obedov, často neobsahujú dostatok kalórií, ktoré by vás zasýtili. Chýba v nich aj dostatok vlákniny, ktorá dokáže v žalúdku zväčši svoj objem a tak vás skôr nasýtiť. Navyše, spracovanie takýchto jedál uberá na ich výživnej hodnote. Preto by ste sa im mali v čo najväčšej miere vyhýbať.

4. Kukuričný sirup

Kukuričný sirup sa vyrába z kukuričného škrobu a využíva sa pri pečení ako náhrada bieleho cukru. Je vhodný ako prírodné sladilo aj pre diabetikov, no vôbec nemožno počítať s tým, že by utišoval hlad. V miernom príjme je zdravý, ale len ťažko sa pri ňom udržíte, keďže spomaľuje vylučovanie leptínu, ktorý je dôležitým hormónom hovoriacim telu, že už ste plní a mali by ste prestať jesť.

5. Žuvačky

Žuvačky, a nezáleží na tom či sú s cukrom alebo bez cukru, stimulujú žalúdočné šťavy a produkujú sliny, ktoré počas žuvania stekajú do žalúdka, ktorý je jednoducho oklamaný a prechádza do režimu, v ktorom si myslí, že v ňom je jedlo pripravené na trávenie. A práve to u vás zvyšuje pocity hladu.

6. Diétne malinovky

Diétnymi malinovkami ste zase oklamaní vy. Viaceré štúdie dokázali, že hoci diétne nápoje neobsahovali cukor a tak veľa kalórií, umelé sladidlá v nich dráždili apetít rovnako ako bežný cukor, no neprinášali nič, čo by ho dokázalo potlačiť. Sladidlá tiež môžu viesť k tomu, že sa potláča vplyv mozgových buniek, ktoré majú za následok vznik pocity nasýtenia. To tiež vedie k tomu, že nakoniec zjete viac.

Letný režim, pôvodne z 2.7.2013.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist