Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zdravie 07. 02. 2020

10 tipov, ktoré vám pomôžu znížiť riziko Alzheimera

ikonka
Alzheimerova choroba si nevyberá. Môže postihnúť chudobného i bohatého, neznámeho i známeho. Je to najčastejšia forma demencie, ktorá ovplyvňuje milióny ľudí. Je preto pochopiteľné, že sa jej mnohí obávajú.

Našťastie jej rozšírenie spôsobuje aj to, že sa jej vedci pozorne venujú. A rokmi výskumov zistili, že jej riziko sa dá znížiť aj menšími úpravami v životnom štýle. Toto všetko riziko znižuje:

1. Stredomorská diéta – to, čo jete, je dôležité aj pre zdravie vášho mozgu. Viacero štúdií pritom zistilo, že riziko Alzheimera je vyššie pri západnej diéte ako pri stredomorskej. Tá pozostáva z veľkého obsahu ovocia, zeleniny, orechov, celozrnných produktov, rýb, olivového oleja, a mierneho množstva vajec a červeného vína.

2. Striedme pitie vína – pohár kvalitného vína je prospešný pre váš mozog a znižuje aj riziko Alzheimerovej choroby. Kľúčové však je nepreháňať to – časté pitie alkoholu vo väčšom množstve riziko zvyšuje.

3. Obmedzenie zranení hlavy – snažte sa vyhýbať otrasom mozgu a úderom do hlavy, ktoré sú faktorom vplývajúcim na rozvoj demencie alebo Alzheimera. Starnutím sa zvyšuje aj riziko pádov, preto pracujte na svojej koordinácii a tiež sa snažte úpravami okolia znížiť riziko pádu.

4. Cvičenie – pravidelné cvičenie podľa alzheimersprevention.org znižuje riziko Alzheimera až o 50 percent. Cvičenie pritom dokáže aj spomaliť už začínajúci nástup demencie. Cvičiť by ste mali minimálne 30 minút tri až štyri razy do týždňa.

5. Zdravá hmotnosť – nedávna štúdia ukázala, že ľudia s obezitou alebo nadváhou vo veku 50 rokov, majú zvýšené riziko Alzheimera v skoršom veku. U účastníkov štúdie s BMI 25 a viac sa choroba rozvinula v priemere o 7 mesiacov skôr ako u tých, čo mali zdravú hmotnosť.

6. Kontrola krvného tlaku – vysoký krvný tlak nie je zlý len pre srdce, ale vedci ukázali aj jeho spojenie s demenciou. Preto by ste mali mať tlak krvi pod kontrolou.

7. Dostatok spánku – podľa vedcov z Harvardu vás kvalitný spánok pomáha chrániť pred Alzheimerovou chorobou. Spať by ste mali sedem až osem hodín bez prerušenia.

8. Sociálny kontakt – izolácia nie je dobrá pre našu psychiku ani pre náš mozog. Ľudia, ktorí majú viac sociálneho kontaktu, sa chránia pred Alzheimerom účinnejšie.

9. Učenie sa nových vecí – čím viac nových vecí sa učíme, teoretických poznatkov i praktických skúseností, tým silnejší mozog máme. A čím je silnejší, tým je odolnejší aj voči Alzheimerovi.

10. Vyhýbanie sa fajčeniu – riziko Alzheimerovej choroby a demencie rastie dĺžkou a intenzitou fajčenia. Znižuje sa zase časom, ktorý uplynie od momentu, keď sa rozhodnete s týmto zlozvykom prestať.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist