Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 13. 03. 2020

Znepokojujúce dôsledky nedostatočného príjmu vody

ikonka
Už sme to písali mnohokrát – voda je dôležitá pre vaše fitness ciele a najmä pre vaše zdravie. Nie je teda zlý nápad snažiť sa za každú cenu vyhýbať dehydratácií.

Ak sa vyhnete dehydratácii, vyhnete sa aj jej negatívnym dôsledkom. Ak nebudete prijímať dostatok vody, hrozí u vás nasledujúcich 12 vecí:

1. Obličky a srdce budú trpieť – aby obličky fungovali správne, potrebujú vodu, aby riedila krv. Bez dostatku vody je pre nich všetko namáhavejšie. Vážna dehydratácia môže viesť až k ich zlyhaniu alebo k obličkovým kameňom. Bez dostatku vody má ťažší život aj srdce. Môže to viesť až k odpadnutiu.

2. Moč bude mať inú farmu – moč vám prezradí, či ste dehydrovaní tým, že pri nedostatku vody stmavne.

3. Poklesne vám energia – cítite sa ospalo? Skúste namiesto kávy prijímať viac vody. Už len nepatrná dehydratácia významne znižuje hladinu vašej energie. A zvyšuje aj riziko bolesti hlavy.

4. Budete mať väčšie riziko mŕtvicevedci zistili, že dehydratácia zvyšuje riziko mŕtvice a zhoršuje proces zotavovania sa z nej.

5. Stratíte koncentráciu – váš mozog tvorí až z 80 percent voda, a tak neprekvapí, že od nej jeho fungovanie závisí. Pri jej nedostatku sa znižuje pozornosť, koncentrácia a zhoršuje sa aj pamäť.

6. Budete mať väčší hlad – ľudia si často mýlia hlad so smädom. Dehydratácia spôsobuje, že vám viac chutí jesť, čo nemusí byť dobrá správa pre vašu hmotnosť.

7. Spomalí sa váš metabolizmus – nedostatok vody spôsobuje aj to, že si telo spomalí metabolizmus. To je ďalšia zlá správa pre ľudí snažiacich sa schudnúť.

8. Zhorší sa vám nálada – ukázalo sa, že ak zanedbávate pitný režim, zhoršuje sa aj vaša nálada.

9. Zhorší sa stav vašej pokožky – keď nepijete dostatok vody, kolagén začína praskať a prejaví sa to tým, že sa vám zhorší stav pokožky – je menej pružná, suchá a vrásky sú viditeľnejšie.

10. Trpí vaša športová výkonnosť – nebudete mať dostatok energie na poriadny tréning, pretože nedostatok vody zhorší efektivitu premeny sacharidov na energiu.

11. Budete mať problémy na toalete – ak nebudete prijímať dosť vody, potom sa nebudete môcť „uvoľniť“ na záchode. Bude sa vám ťažšie vylučovať stolica. Črevá potrebujú veľa vody.

12. Môžu prísť problémy s erekciou – muži majú o starosť navyše, ak nepijú dostatok vody – zvýši sa im riziko erektilnej disfunkcie.

Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist