Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 07. 04. 2020

9 spôsobov, ako si zrýchliť metabolizmus a páliť kalórie celý deň

ikonka
Čím ste starší, tým je váš metabolizmus pomalší a tým ťažšie sa vám chudne. Tomuto faktu sa však dá odolávať, ak urobíte určité zmeny vo vašom životnom štýle, vrátane úprav vášho prístupu k strave.

Okrem toho, aby ste pravidelne posilňovali a venovali čas kardiovaskulárnemu tréningu, by ste mali dodržiavať nasledujúce rady týkajúce sa výživy, ak chcete mať metabolizmus rýchlejší a chudnúť alebo udržiavať si hmotnosť o niečo ľahšie:

1. Konzumujte zdravé raňajky – zdravé raňajky vám doslova naštartujú metabolizmus a udržia vám energiu na vysokej úrovni po celý deň. Skúste ovsené vločky s mliekom a orechmi, aby ste mali dostatok komplexných sacharidov i bielkovín. Podporte to kávou, ktorá tiež zvyšuje metabolizmus.

2. Znížte príjem kalórií, ale nie veľmi – ak chcete schudnúť, musíte ubrať z príjmu kalórií. Nemôžete sa však dostať do výrazného kalorického deficitu, pretože sa vám v tom prípade metabolizmus spomalí. Jedzte tak, aby ste nebolo hladní.

3. Pite dostatočné množstvo vody – pitie dostatočného množstva vody dokáže podporiť chudnutie znížením príjmu kalórií a zvýšením rýchlosti metabolizmu. Vedci tiež veria, že voda dokáž podporovať odbúravanie tukov.

4. Zvýšte príjem bielkovín – vaše telo potrebuje bielkoviny na udržanie svalovej hmoty. Potrebujete ich mať prakticky v každom jedle, aby vás pomohli udržať dlhšie sýtych a obmedzili chuť do jedla.

5. Prijímajte viac vlákniny – zelenina, ovocie a celozrnné výrobky s vysokým obsahom vlákniny vás vedie nasýtiť na dlhšie a nebudú vám toľko chutiť nezdravé jedlá. Viaceré výskumy dokázali, že vláknina podporuje chudnutie. Ženy by jej mali prijať aspoň 21-25 gramov, muži aspoň 30-35.

6. Jedzte jedlá bohaté na železo – železo je nevyhnutné pre prenos kyslíka do svalov a podporuje aj hladinu energie a rýchlosť metabolizmus. Na jeho príjem by si mali dať pozor hlavne ženy, ktoré oň prichádzajú pri menštruácii.

7. Jedzte jedlá bohaté na vápnik – existuje niekoľko štúdií, ktoré ukázali, že nedostatok vápnila môže spomaľovať metabolizmus.

8. Prijímajte viac vitamínu D – tento vitamín je jeden z tých, ktorého nedostatok trápi populáciu najčastejšie. Jeho nedostatok má pritom vplyv aj na obmedzenie rýchlosti metabolizmu.

9. Obmedzte alkohol – alkohol obmedzuje proces spaľovania tukov, podporuje chuť do jedla, spomaľuje trávenie a nepriamo aj metabolizmus. Okrem toho narúša kvalitu spánku a znižuje hladinu testosterónu, čo vás tiež nepoteší, ak chcete schudnúť.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist