Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 21. 04. 2020

Ktorý je lepší: Hnedý alebo biely cukor?

ikonka
Mnohí ľudia sa naučili osladzovať si čaj alebo kávu alternatívami cukru. Tie však nemusia byť ideálne, ak sa snažíte upiecť narodeninovú tortu alebo koláč pre špeciálnu príležitosť. Otázka tak môže byť, či by nebolo lepšie použiť hnedý cukor, ako ten klasický biely.

V prvom rade si treba povedať, v čom sa tieto dva druhy od seba odlišujú. Už podľa názvu je zrejmé, že to bude farbou. Keď ich okoštujete, zistíte, že rozdiel je aj v chuti. Čo však tieto rozdiely spôsobuje?

Melasa, ktorú obsahuje hnedý cukor. Tá aj spôsobuje to, že môžete nájsť hnedá cukor tmavší a svetlejší. Čím je jej v ňom viac, tým je farba tmavšia. Biely cukor je zase väčšinou tvorený z repy alebo trstiny a je často rafinovaný.

Z hľadiska spomínaného pečenia sa hnedý cukor hodí viac na veci, ktoré sú špongiovejšie – perník, muffiny, koláče, piškóta na tortu. Biely je lepší napríklad pre chrumkavé sušienky. Taktiež však aj pre šľahačku, rôzne peny a soufflé. Má tiež neutrálnejšiu chuť.

Ako je to však z hľadiska zdravotného?

Jednoducho povedané – cukor je cukor. Či je biely alebo hnedý, veľký rozdiel to pre vás neurobí. Hnedý cukor je o trochu menej kalorickejší – jedna čajová lyžička hnedého cukru obsahuje 15 kalórií, kým rovnaké množstvo bieleho cukru asi 16,3 kalórií.

Tak ako je zanedbateľný kalorický rozdiel, tak je zanedbateľný aj rozdiel nutričný. Je však pravdou, že hnedý cukor je o trošku bohatší na draslík, železo a vápnik. V oboch prípadoch však ide o zanedbateľné množstvá.

Ak si teda myslíte, že hnedý cukor je od bieleho zdravší a lepší, tak máte pravdu. Silu tohto konštatovania však pravdepodobne preceňujete. Nadbytok oboch druhov vo vašej strave bude pre vaše zdravie negatívny. Rozdiel je veľmi zanedbateľný.

Dôležitejšie je, aby ste cukor denne obmedzili na nanajvýš 10 % vášho denného príjmu kalórií. Čím chcete byť zdravší, tým viac by ste ho mali obmedziť. Cukor je totiž spojený s obezitou, cukrovkou i srdcovocievnymi ochoreniami.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist