Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 24. 04. 2020

Orechy sú kalorické. Dokážu však pomôcť s udržaním zdravej hmotnosti?

ikonka
Orechy sú chutné a skrývajú v sebe veľa prospešných účinkov. Napriek tomu sa ich však niektorí ľudia boja pre ich vysoký obsah kalórií. Mohli by však aj napriek tomu byť nápomocné pri kontrolovaní zdravej hmotnosti?

Predstavme si situáciu, že je pol tretej popoludní a zachutí vám niečo dobré. Pohodlným riešením je vaša obľúbená napolitánka alebo niečo slané, ako chipsy, čo si môžete pohodlne zakúpiť aj v automate vo vašej práci. Ak však chcete mať hmotnosť pod kontrolou, nie je to vhodná voľba.

Lepšou voľbou v tejto situácii môžu byť práve orechy, či už vlašské, mandle, kešu alebo pistácie. Potvrdzuje to aj nedávna štúdia zverejnená v Žurnále výživy, prevencie a zdravia.

Vedci z Harvardovej školy verejného zdravia a Harvardovej školy medicíny v nej analyzovali údaje z predošlých štúdií, ktoré sa pýtali svojich subjektov na cvičenie, stravu, váhu a návyky týkajúce sa olovrantu. Boli tam aj údaje týkajúce sa príjmu orechov alebo arašidového masla za ostatný rok.

Zistili pritom, že ľudia, ktorí zvýšili príjem orechov o polovicu jednej porcie na deň alebo o 3,5 porcie na týždeň, mali o 3 percentá nižšiu pravdepodobnosť, že budú obézni. Konzumovanie polovice porcie denne zase vedie u vlašských orechov o 15 % zníženie rizika, u ostatných troch vyššie menovaných druhov orechov o 11 %.

Zaujímavé je, že subjekty, ktoré nahradili sladké alebo slané potešenie orechmi, sa svojím rozhodnutím uchránili za rok od pribratia takmer pol kilogramu. A hoci to neznie ako veľa, rokmi sa to môže pekne na seba nabaliť.

Táto štúdia však nie je prvá, ktorá sa postavila na stranu orechov. Napríklad, v roku 2007 vedci zistili, že ľudia, ktorí nejedávali orechy, pribrali o 400 gramov viac ako tí, čo ich jedávali, za obdobie 28 mesiacov. Lee-Bravatti a kolektív zase urobili v roku 2019 meta analýzu, ktorou zistili, že 1 a pol porcie mandlí týždenne znižuje u ľudí telesnú hmotnosť i hladinu zlého cholesterolu.

Dôležité je uvedomiť si, že orechy by mali byť súčasťou našej výživy pre svoj obsah živín. Obsahujú zdraviu prospešné tuky, ktorým sa poteší vaše kardiovaskulárne zdravie. Tiež obsahujú bielkoviny, vitamíny a minerály, ktoré podporujú imunitný systém a zotavovanie sa, z čoho majú prospech najmä športovci.

Ich tuky zároveň spôsobujú, že hoci obsahujú veľa kalórií, vedia vás aj na dlhšie obdobie zasýtiť, a tak vás nebude lákať znova jesť niečo iné. Dôležité je však dávať si pozor na porcie, pretože nevýhodou orechov je, že sú také chutné, že sa nimi ľahko prejete.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist