Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 26. 05. 2020

Jedlá, ktoré by ste pri chudnutí mali obmedziť

ikonka
Ak chcete chudnúť dlhodobo, mali by ste si vytvoriť dobré výživové návyky, jesť zdravo, vybalansovane a občas si dopriať aj nejakú dobrotu zo zoznamu zakázaných. Ak je vašou prioritou schudnúť čo najefektívnejšie, potom však musíte vedieť, že nasledujúcich 12 jedál by ste mali skutočne obmedziť.

Nikto nehovorí, že si ich sem-tam v malom množstve môžete dopriať, ale ak chcete podporiť proces chudnutia, mali by ste sa týmto veciam vo vašej strave strániť:

1. Mrazené jedlá – väčšina z nich je plná sodíka, cukru a ďalších ingrediencií, ktoré máte niekedy aj problém prečítať. Spracované jedlá sú spojené s priberaním.

2. Jedlá z rýchleho občerstvenia – je možné si objednať aj zdravé jedlo z fast foodu, ale vo väčšine prípadov obsahujú veľa sodíka, cukrov a kalórií, ktoré nie sú v procese chudnutia vítané.

3. Zemiakové lupienky – odpoveď je jasná – obsahujú veľa nasýtených tukov, cukrov, kalórií a ľahko sa nimi prejeme, vďaka čomu významne prispievajú k priberaniu.

4. Energetické tyčinky – jednoduchým dôvodom ich ignorovania je vysoký obsah cukrov a malá nutričná hodnota.

5. Cereálie – obsahujú veľa cukrov, kalórií a vo väčšine prípadov človek nedodrží odporúčanú porciu – je celkom malá a neuspokojivá.

6. Kupované pukance – pukance si môžete urobiť doma a zdravo bez toho, aby napáchali pri chudnutí škodu. Pri kupovaných a tých určených do mikrovlnky, však nemáte pod kontrolou sodík, tuky, cukry či iné látky, ako sú dochucovadlá a konzervačné látky.

7. Krekry a ryžové chlebíky – sú chutné, ale neponúkajú skoro žiadnu nutričnú hodnotu a nedokážu vás zasýtiť. Ryžové chlebíky však využívať môžete, ak k nim pridáte zdravé tuky alebo bielkoviny, aby vás zasýtili.

8. Ochutený jogurt – čistý jogurt môže byť veľmi dobrou voľbou na olovrant či desiatu, ale ochuteného by ste sa mali strániť pre vysoký obsah cukrov.

9. Zmrzlina – máme ju radi pre chuť a nehľadáme v nej nutričnú hodnotu. Nejaké živiny však obsahuje – tuky a cukry, ktoré vaše plány schudnúť môžu narušiť.

10. Sladené aj diétne nápoje – sladené nápoje sú vďaka cukrom zdrojom prázdnych kalórií. Platí to aj o energetických nápojoch a žiadnou výhrou nie sú ani diétne – obsahujú umelé sladidlá, ktoré sú spojené s nadváhou a obezitou.

11. Alkohol – alkohol nie len obsahuje prázdne kalórie, ale stimuluje aj chuť do jedla, znižuje sebakontrolu a keď to s ním preženieme, môže ovplyvniť aj našu výkonnosť na tréningu.

12. Spracované dressingy – ak si robíte zeleninový šalát, nepokazte ho kupovaným dressingom bohatým na tuky a cukry. Urobte si dressing radšej vlastný a z vhodných ingrediencií.

Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist