Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Tréning 15. 06. 2020

Tri tipy, ako sa vyhnúť vyhoreniu v posilňovni

ikonka
Vyhorenie je v dnešnej dobe rozšírené ochorenie, ktoré sa týka ľudí vystavených chronickému stresu a vyčerpaniu. Väčšinou sa spája v súvislosti s prácou, ale môže nastať aj v posilňovni. A môže si vybrať daň na našom tele.

Vyhorenie v posilňovni môže nastať vďaka pretrénovaniu, ku ktorému dôjde, ak je frekvencia, objem alebo intenzita tréningu za hranicou únavy. Ak pozorujete neustály pokles výkonnosti alebo vám výrazne poklesla radosť z cvičenia, mohlo by sa vás dotýkať. Ako to riešiť?

1. Dajte si prestávku
Prvou voľbou by mali byť dni oddychu. Aj ak zvyknete cvičiť sedem dní v týždni, aspoň jeden z tých dní by mal byť ľahký, napríklad prechádzka alebo tréning založený na mobilitu kĺbov a strečing svalov. Je ľahké myslieť si, že každý tréning musí byť tvrdý. K tréningom môžete sem-tam pristupovať aj uvoľnenejšie. Takýto prístup nebude z dlhodobého hľadiska lajdácky, ale skôr rozumnejší.

2. Snažte sa pozmeniť spôsob, akým cvičíte
Ak nerobíte pokroky pri správnom prístupe k tréningu, mohla by to byť známka blížiaceho sa vyhorenia. Vtedy by ste mali cvičiť rovnako, ako doteraz, ale s inými cvikmi. Ak napríklad vášmu tréningu nôh dominujú drepy, nahraďte ich výpadmi. Ak v rámci kardio tréningu radi behávate určitú vzdialenosť alebo čas, doprajte si dni, v ktorých budete len behať len dovtedy, kým budete mať chuť – bez ohľadu na zabehnuté kilometre alebo minúty. Variabilitu môžete dosiahnuť aj inými spôsobmi a pomôže vám aj psychicky – vaša myseľ bude zamestnaná novými stimulmi, a tak vám všetko pôjde na pocit rýchlejšie.

3. Kombinujte tréningy na silu, kardio a strečing
Tak, ako by ste mali obmieňať svoj silový alebo kardiovaskulárny tréning, tak by ste mali variabilitu zaradiť aj do svojho celkového tréningového rozpisu. Nemali by ste len dvíhať činky alebo len behávať. Mali by ste kombinovať silový tréning s kardio tréningom a k tomu pridať strečing, ktorým tiež znížite riziko fyzického pretrénovania. Okrem toho by ste mohli zvážiť aj pilates či jogu. Pomôžete tak svojmu telu i psychike.

Letný režim so „zabudnutými“ článkami končí 31. augusta. Potom prídu opäť na rad úplne nové články.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist