Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Výživa 15. 01. 2021

Potrebujete vitamín C? Tieto jedlá sú lepšie ako doplnok výživy

ikonka
Vitamín C je jedným z najdôležitejších vitamínov pre naše telo. Je totiž veľkým pomocníkom tela v boji s voľnými radikálmi, podporuje zdravie srdca a tiež silu imunitného systému. Mnoho ľudí jeho nedostatok kompenzuje doplnkami výživy. Je tu však aj lepšia voľba.

Odporúčané množstvo denného príjmu tohto antioxidantu môžete poľahky dosiahnuť vhodnou voľbou jedál vo vašej strave. Stačí sa zamerať na týchto sedem jedál, ktoré sú naň najbohatšie:

1. Paprika – túto všestrannú zeleninu, ktorú možno v kuchyni využiť viacerými spôsobmi, ste tu zrejme očakávali. Je dobre známe, že polovica šálky čerstvej červenej papriky poskytne viac ako 100 percent dennej potreby vitamínu C.

2. Papája – takmer 100-percentne pokryje vašu potrebu po vitamíne C aj polovica šálky tohto exotického ovocia. K tomu obsahuje aj enzým papaín, ktorý pomáha efektívnejšie tráviť bielkoviny.

3. Karfiol – keď sa povie vitamín C, asi vám táto zelenina na um nepríde. V skutočnosti však jedna šálka obsahuje asi 77 percent denného odporúčaného príjmu. Je bohatá aj na vitamín B6, vlákninu či vápnik.

4. Kiwi – ďalšie exotické ovocie, ktorého jeden priemerný kus pokryje až 79 percent dennej potreby vitamínu C. V jeho prípade nájdeme enzým, ktorý pomáha tráviť kolagén.

5. Brokolica – polovica šálky varenej brokolice vám poskytne zhruba 60 percent dennej odporúčanej dávky vitamínu C. Tiež obsahuje vitamín K, ktorý zohráva dôležitú úlohu v zrážanlivosti krvi.

6. Špenát – veľmi dobrým zdrojom vitamínov C a K je aj špenát. Pokiaľ ide o „céčko“, polovica šálky pokryje vašu dennú potrebu. Keď je tepelne upravený, tak zhruba 65 percent.

7. Tekvica – jedna šálka obsahuje len 17 percent odporúčanej dennej dávky vitamínu C, ale pre svoje využitie je skvelým doplnkom k jedlám obsahujúcim iný zdroj vitamínu C, ktorého množstvo už len potrebujete doplniť.

Nájdete nás na sociálnych sieťach:   Instagram  Facebook  Twitter  YouTube


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist