Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Zaujímavosti 24. 01. 2021

Zašli ste s dobrým príliš ďaleko? Toto značí, že to s cvičením preháňate

ikonka
Ako trénerka a inštruktorka pilatesu vždy podporujem mojich klientov k tomu, aby boli aktívnejší. Ak sa to však dovedie k extrému, príliš veľa cvičenia bude mať negatívne dôsledky na myseľ i telo, tvrdí Laura Arndtová.

Práve ona pre Popsugar po konzultáciách s odborníkmi na cvičenie, stravu a psychológiu poukázala na znaky, ktoré vám prezrádzajú, že to s cvičením preháňate. To, že by ste mali zvoľniť, vám môže naznačiť týchto 10 vecí:

1. Každý deň cítite bolesť – určitá úroveň svalovice je po tvrdom tréningu očakávané, ale vaše svaly by si mali na nový režim časom zvyknúť. Ak však aj po pár týždňoch budete každý deň pociťovať bolesť svalov, spôsobujete im cvičením väčšie poškodenia, ako by ste mali.

2. Často vás trápi nejaké poranenie – ak sa vám pravidelne vyskytuje určitý druh poranenia, mohlo by to značiť, že cvičíte viac, ako by ste mali a danú oblasť preťažujete. Snažte sa cvičeniu dodať pestrosť a venujte sa aj iným fyzickým aktivitám.

3. Rapídne chudnete – pre mnohých to môže byť cieľ, ale rýchle chudnutie je nezdravé. Prichádzate nie len o tuky, ale aj o svaly. Ak chudnete rýchlejšie, ako kilogram týždenne, zvážte obmedzenie kardia alebo zvýšenie kalorického príjmu.

4. Prišli ste o chuť do jedla – je bežné, ak po dobrom tréningu nepociťujete chuť do jedla. Ak však strata apetítu neodznie, aj tak niečo zjedzte a zvážte skrátenie svojho tréningu alebo zaradenia voľného dňa.

5. Cítite veľký hlad – príliš dlhé cvičenie môže mať za následok aj veľké zvýšenie chute do jedla. Mnoho ľudí sa koncentruje viac na cvičenie, ako stravu, ale neuvedomujú si, že telo si bude kalórie pýtať naspäť, čo môže viesť k prejedaniu neskoro večer. Obmedzte trochu cvičenie a zamerajte sa na zlepšenie stravy.

6. Máte problémy so spánkom – vysoko intenzívne cvičenie zvyšuje hladinu stresu a mení hormonálnu rovnováhu. Ak teda telu neumožníte, aby sa zo záťaže zotavilo, môžete ho úplne rozhodiť a ťažko bude vedieť prísť na to, kedy je čas na spanie. Nedostatok spánku pritom negatívne vplýva na vaše zdravie i výkonnosť. Ak nemôžete zaspať a kofeín ani problémy v práci nie sú príčinou, možno je to váš tréning.

7. Prichádzate o vlasy – cvičenie samé o sebe k strate vlasov nevedie, no ak cvičíte príliš veľa, následný chronický stres môže mať za následok ich vypadávanie.

8. Máte krehké nechty – ak neprijímate tie správne vitamíny a minerály, vaše nechty môžu zmeniť farbu, môžu sa na nich vyskytnúť biele bodky alebo sa stanú krehké. Ak prijímate odporúčanú dávku týchto látok a deje sa to, znamená to, že cvičíte veľa a vitamíny a minerály neplnia funkciu, ktorú by plniť mali

9. Dlhšie sa zotavujete z chorôb – cvičenie pomáha posilňovať imunitný systém, no dlhodobé pretrénovanie môže vďaka stresu a zápalom predlžovať dĺžku ochorení.

10. Cítite sa vyčerpane – cvičenie je aj nástrojom na zníženie stresu, depresie a napätia, no pre niektorých ľudí je emočné vyčerpanie práve následkom cvičenia. Deje sa to vtedy, ak cvičíte príliš veľa príliš dlho. Telu nakoniec dôjde para a dostaví sa únava, fyzická aj psychická.

Nájdete nás na sociálnych sieťach:   Instagram  Facebook  Twitter  YouTube


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist