Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

Tri silové cviky, ktoré by mal robiť každý

07. 06. 2021
ikonka
Niektoré cviky sú lepšie ako iné. A my vám teraz prinesieme tie najlepšie, ktoré by mal robiť každý, kto to s cvičením myslí vážne. A aj taká osoba, ktorá cvičí len z kondičných a zdravotných dôvodov.

Posilňovanie nie je len o tom, aby sa z nás stali robustní vzpierači alebo masívni kulturisti. Pre väčšinu ľudí je to spôsob, ako sa udržať v kondícii, zlepšiť si zdravie a uľahčiť si bežné činnosti, ktoré nás stretávajú v živote.

Ak aj nechcete robiť drepy súťažne, pravdepodobne sa budete chcieť postaviť zo stoličky sami, keď budete v pokročilom veku. Taktiež sa aj v produktívnom veku zíde, ak vám nebude robiť problém prenášanie ťažkých nákupných tašiek či nábytku pri sťahovaní.

Práve s tým vám pomôžu nasledujúce tri cviky, ktoré vám okrem budovania sily pomôžu zvýšiť funkčnú silu, zlepšiť držanie tela či posilniť kosti:

Článok pokračuje pod reklamou


Drepy
Začneme už naznačenými drepmi, ktoré precvičia najmä spodnú časť tela. Nie je človek, ktorý by každý deň neurobil drep – vstávame z postele, zo stoličiek, z gaučov... Ak sa im budete venovať aj v posilňovni, zvýšite si celkovú silu, naučíte sa zapájať do činnosti sedacie svaly a prednú časť stehien, čím znížite stres vyvíjaný na kolená. Zlepšíte si tiež flexibilitu v bedrách, kolenách a členkoch.

Mŕtve ťahy
Mŕtvy ťah je hlavným vzpieračským cvikom, ktorý je na pohľad jednoduchý – chopíte sa činky a zdvihnete ju zo zeme. Tento cvik rozvíja silu celého tela, vrátane nôh, chrbta i úchopu. Pomôže vám so sťahovaním ťažkých vecí, s držaním tela i obmedzení bolesti krížov. Dôležité však je dbať na techniku prevedenia. Najfunkčnejšia alternatíva sú mŕtve ťahy s hex osou, známou aj ako trap bar. Ak ju nemáte, môžete ich robiť aj s jednoručnými činkami alebo kettlebellmi po stranách.

Farmárska chôdza
V pokročilom veku sa vám môže stať problémom aj prenášanie potravín. Na to je výborný cvik farmárska chôdza, ktorej vykonanie je veľmi jednoduché, ale prínosy významné. V každej ruke držíte rovnako veľkú záťaž a kráčate určitú vzdialenosť. Začínať môžete s jednoručkami, ale kettlebell lepšie simuluje nákupnú tašku. Dôležité je záťaž postupne zvyšovať. Neskôr môžete skúsiť aj alternatívu, že budete záťaž držať iba v jednej ruke. Tým si viac posilníte aj stabilitu stredu tela.
Letný režim končí 31. augusta. Potom prídu na rad opäť úplne nové, premiérové články.
Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist