InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Ako si udržať formu v lete?

20. júna 2021
Ako si udržať formu v lete?
Často sa motivačné články koncentrujú na obdobie vianočných sviatkov, keď majú ľudia tendenciu prestať tak so zdravou stravou, ako aj s cieľavedomým cvičením. Často sa však prehliada leto, ktoré tiež môže niekomu robiť problém pri udržovaní svojho výzoru.

Áno, leto poskytuje širšie možnosti pre pohyb a aktívny životný štýl, ale prináša so sebou aj teplo, dovolenkovú náladu a mnohým sa nechce potiť v posilňovni alebo pod slnkom. Radšej uprednostnia voľnočasové aktivity, ktoré si užijú vo väčšej pohode.

Viacerí ľudia práve ne leto koncentrujú svoju prípravu od zimy po koniec jari. Následne sa udržujú kompromisnými tréningami. Môže to byť cesta, ale nie vždy dopadne tak, ako si človek prial a už v septembri zase začne lamentovať nad kilogramami, ktoré pribudli na váhe.

Článok pokračuje pod reklamou


Aby to nebol váš prípad, osvojte si nasledujúce tipy:

1. Zabudnite na výhovorky – ľudia sa v zime vyhovárajú na zlé počasie a lete im vadí, keď je pekne. Nevyhovárajte sa na to, že vás to ťahá k bazénu alebo že je príliš veľké teplo. Nájdite riešenie. S dehydratáciou zatočíte zvýšeným príjmom tekutín. Odpoveďou sú aj večerné alebo najmä ranné tréningy, ktoré vám umožnia užiť si aj pekné večery.

2. Dávajte si pozor na makroživiny – leto ponúka množstvo zdravých potravín, ktorých príjem by vám mal zabezpečiť dostatok mikrožívín. Pre vás bude kľúčové to, aby ste mali prehľad aspoň nad makroživinami (bielkoviny, sacharidy, tuky) a kalóriami. A to najmä, ak budete pravidelne holdovať grilovačkám, na ktorých sa bude podávať dobré jedlo a alkohol. Stačí, keď budete konzistentní z 80 percent.

3. Neprestávajte s cieľavedomým kardiom – leto prináša množstvo možností na športovanie, ale to neznamená, že systematické kardio tréningu pôjdu bokom. Využite príležitosť a preneste si ich von, kde si môžete zabehať. Všetko však majte vo svojom pláne a venujte sa kardio 2- až 3-krát do týždňa. Všetky ostatné športové aktivity berte ako bonus.

4. Nepoľavujte s činkami – väčším postrachom ako udržať pod kontrolou tukovú vrstvu môže byť udržanie ťažko budovanej svalovej hmoty. Predsa len sa nie každému sa v lete chce cvičiť s ťažkými váhami. Ak to však budete robiť, vaše svaly si udržíte efektívnejšie. A tým pádom bude aj váš metabolizmus rýchlejší, čo súvisí aj s chudnutí a udržovaním zdravej hmotnosti. Posilňujte aspoň 3- až 4-krát do týždňa.

5. Akceptujte to, že je čas vydýchnuť si – no a nakoniec je tu možnosť, ktorá je trochu aj v kontradikcii k téme. Nemusíte s letom bojovať, ale jednoducho ho berte ako šancu dobiť si baterky pred ďalšou „sezónou“, ktorá vám začne v septembri a skončí pred ďalšom letom. Vaše telo potrebuje aj oddych. Ak chcete budovať svaly, tak jemný kalorický nadbytok síce prinesie trochu tukov navyše, ale ušetrí viac svaloviny. Na druhú stranu, ak chcete v lete vyzerať dobre, snažte sa aspoň udržovať príjem kalórií na úrovni jeho výdaja. Nemusí to byť nič zložitejšie ako to, že sa budete kontrolovať v zrkadle a keď uvidíte, že priberáte, tak si dáte trochu viac pozor v strave.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist