Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

Zvýšenie testosterónu o štvrtinu? Užívajte tento doplnok výživy

01. 09. 2021
ikonka
Testosterón je mužský pohlavný hormón, ktorého úloha je veľmi dôležitá aj pri budovaní sily a svalovej hmoty. O jeho zvýšenie sa môže postarať doplnok výživy, ktorý pozitívne vplýva aj na zdravie ľudí. Dopĺňa nám látku, ktorej veľa ľudí neprijíma zo stravy dostatok.

Väčšina ľudí neprijíma dostatok horčíka. Situácia s týmto minerálom by mohla byť ešte horšie u športovcov, ktorí sa mimoriadne potia. A to tento minerál ovplyvňuje cez 300 biochemických reakcií v ľudskom tele, vrátane proteínovej syntézy a produkcii energie.

Tureckí vedci však zistili, že tento minerál dokáže v kombinácii s intenzívnym cvičením zvýšiť aj hladinu testosterónu – a to až o štvrtinu! Účinná dávka bola pritom 10 mg horčíka na kilogram hmotnosti na deň.

Subjekty, ktoré boli pasívne, si štvortýždňovou suplementáciou horčíka zvýšili testosterón o 15 %. Tí, ktorí sa počas experimentu venovali aj intenzívnemu tréningu, si hladinu tohto pohlavného hormónu zvýšili až o 24 %.

Článok pokračuje pod reklamou


Vzhľadom k tomu, že horčík zohráva úlohu v toľkých biochemických reakciách zrejme nie je prekvapením, že takto vplýva aj na produkciu testosterónu.

Medzi jedlá bohaté na horčík patria zelená listová zelenina, morské riasy, špenát, fazuľa, orechy, avokádo, banány.

Minimálna odporúčaná dávka horčíka pre zdravotné prínosy sú 4 mg na kilogram hmotnosti denne. Športovci ho však potrebujú viac. Pre stimulovanie testosterónu využili tureckí vedci spomínaných 10 mg, čo je veľmi ťažké získať zo stravy.

Preto je odporúčané doplniť si tento minerál doplnkom výživy. Ideálnou voľbou je ZMA, ktoré v sebe obsahuje okrem horčíka aj zinok a vitamín B6, ktoré tiež pomáhajú regulovať hormóny. Ide o suplement užitočný pre ľudí so zvýšenou fyzickou aktivitou, teda aj športovcov a kulturistov.
Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Sme aj na Instagrame
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist