Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

Čím sladiť namiesto cukru?

31. 08. 2021
ikonka
Povráva sa, že cukor môže človeka aj zabiť. Priamo to síce pravda byť nemusí, no určite prispieva k zvýšeniu pravdepodobnosti rozvoja ochorenia, ktoré zhoršia kvalitu života a možno ho aj skrátia. Ak sa im chcete vyhnúť a nechcete byť obézni alebo trpieť cukrovkou, existuje riešenie.

Moderný človek konzumuje nadbytok cukru a to sa potom odzrkadľuje aj na zdravotnom stave. Cukor môžeme nájsť všade – v malinovkách, pečive, cestovinách, sladkostiach či slaných potešeniach. Do jedál sa pridáva ako ochucovadlo. Ak by ste však chceli sladiť zdravšie, môžete vyskúšať niekoľko alternatív.

1. Hnedý ryžový sirup a javorový sirup

Dva druhy sirupov sú vhodnými náhradami cukru s nízkym obsahom kalórií. Sirup z hnedej ryže sa používa aj pri produkcii „zdravých“ tyčiniek a hodí sa na pečenie. Javorový sirup, ktorý je populárny hlavne v Kanade, je časom osvedčené sladidlo, ktoré sa hodí aj k palacinkám, pečivu či ako súčasť marinády.

2. Med

Med je klasickou alternatívou k cukru a je to možnosť, ktorá je osvedčená a vo veľkom zaužívaná. Jeho nevýhodou sa môže zdať to, že má o trochu viac kalórií ako cukor, ale jeho výrazná chuť spôsobí, že ho budete potrebovať menej. Navyše, prináša so sebou aj niekoľko prospešných účinkov pre zdravie.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Ovocie a ovocné produkty

Pre tých, ktorí chcú nahradiť cukor úplne je veľmi dobrou možnosťou aj ochucovanie ovocím a produktov z ovocia, ktoré neobsahujú dodatočný cukor. Produkty ako ovocné šťavy či džemy sa hodia ako jemné sladidlá rôznych pokrmov, či už ide o pečivo alebo biele jogurty. Ovocia samé o sebe je aj zdravou alternatívou k sladkostiam.

4. Prírodné sladidlá z rastlín

Skvelé moderné náhrady sa skrývajú vo výťažkoch z rastlín. Konkrétne ide o stéviu a agave. Ani jedno z týchto sladidiel nezvýši hladinu cukru v krvi. Výhodou stévie je, že je u nás dostupnejšie a hlavne nemá žiadne kalórie. Dokonca je až o 300-krát sladšia ako cukor. Agave obsahuje fruktózu, a tak to s ním netreba preháňať. V menšom množstve nezaškodí.

30.05.2014.
Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Sme aj na Instagrame
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist