InstagramFacebookYoutube
Výživa

Čím sladiť namiesto cukru?

31. augusta 2021
Čím sladiť namiesto cukru?
Povráva sa, že cukor môže človeka aj zabiť. Priamo to síce pravda byť nemusí, no určite prispieva k zvýšeniu pravdepodobnosti rozvoja ochorenia, ktoré zhoršia kvalitu života a možno ho aj skrátia. Ak sa im chcete vyhnúť a nechcete byť obézni alebo trpieť cukrovkou, existuje riešenie.

Moderný človek konzumuje nadbytok cukru a to sa potom odzrkadľuje aj na zdravotnom stave. Cukor môžeme nájsť všade – v malinovkách, pečive, cestovinách, sladkostiach či slaných potešeniach. Do jedál sa pridáva ako ochucovadlo. Ak by ste však chceli sladiť zdravšie, môžete vyskúšať niekoľko alternatív.

1. Hnedý ryžový sirup a javorový sirup

Dva druhy sirupov sú vhodnými náhradami cukru s nízkym obsahom kalórií. Sirup z hnedej ryže sa používa aj pri produkcii „zdravých“ tyčiniek a hodí sa na pečenie. Javorový sirup, ktorý je populárny hlavne v Kanade, je časom osvedčené sladidlo, ktoré sa hodí aj k palacinkám, pečivu či ako súčasť marinády.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Med

Med je klasickou alternatívou k cukru a je to možnosť, ktorá je osvedčená a vo veľkom zaužívaná. Jeho nevýhodou sa môže zdať to, že má o trochu viac kalórií ako cukor, ale jeho výrazná chuť spôsobí, že ho budete potrebovať menej. Navyše, prináša so sebou aj niekoľko prospešných účinkov pre zdravie.

3. Ovocie a ovocné produkty

Pre tých, ktorí chcú nahradiť cukor úplne je veľmi dobrou možnosťou aj ochucovanie ovocím a produktov z ovocia, ktoré neobsahujú dodatočný cukor. Produkty ako ovocné šťavy či džemy sa hodia ako jemné sladidlá rôznych pokrmov, či už ide o pečivo alebo biele jogurty. Ovocia samé o sebe je aj zdravou alternatívou k sladkostiam.

4. Prírodné sladidlá z rastlín

Skvelé moderné náhrady sa skrývajú vo výťažkoch z rastlín. Konkrétne ide o stéviu a agave. Ani jedno z týchto sladidiel nezvýši hladinu cukru v krvi. Výhodou stévie je, že je u nás dostupnejšie a hlavne nemá žiadne kalórie. Dokonca je až o 300-krát sladšia ako cukor. Agave obsahuje fruktózu, a tak to s ním netreba preháňať. V menšom množstve nezaškodí.

Letný režim, pôvodne z 30.05.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist