InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

Osem spôsobov, ako si dobiť energiu

26. septembra 2021
Osem spôsobov, ako si dobiť energiu
Cítite sa unavenejšie a letargickejšie ako zvyčajne? Podporte si svoju energiu a vráťte sa späť na správnu koľaj pomocou nasledujúcich ôsmich tipov.

1. Doprajte si kvalitný spánok – je to jednoduché – dobrý spánok znižuje stres a zvyšuje energiu. Preto by základom pre každého, kto chce žiť energicky, malo byť venovať pozornosť tomu, aby mal kvalitný spánkový režim.

2. Nahraďte cukry v diéte – zdravá strava tiež urobí veľa pre úroveň vašej hladiny. Ak z nej odstránite rafinovaný cukor, vyhnete sa dramatickým výkyvom energie. Namiesto nich by ste mali prijímať jedlá s nízkym glykemickým indexom.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Pite dostatok vody – pod únavu sa môže podpísať aj dehydratácia, preto sa musíte uistiť, že prijímate pravidelne dostatočné množstvo tekutín. Užitočný je aj zelený čaj, ktorý vám dodá energiu, ale nestimuluje stresový hormón kortizol tak, ako káva.

4. Rozhýbte sa – je dôležité, aby ste zostali aktívni. Cvičenie podporuje cirkuláciu krvi, vďaka čomu sa v tele lepšie transportuje kyslík. Následkom toho budete mať viac energie a zároveň si posilníte aj zdravie. Fyzická aktivita tiež zlepšuje náladu, pretože dochádza k vyplavovaniu endorfínov.

5. Spriateľte sa so slnečným žiarením – vystaviť sa prirodzenému svetlu hneď ráno pomôže cirkadiánnemu rytmu tela bránením produkcie melatonínu. Na slnko by ste mali ísť aj v strede dňa, čo vám pomôže udržať energiu, zlepšiť náladu a činnosť mozgu.

6. Užívajte vitamín D – mnoho ľudí neprijíma dostatok vitamínu D, ktorého nedostatok sa spája aj s únavou. Jeho doplnenie zo stravy je náročné, a tak by ste ho mali najmä v zimných mesiacoch dopĺňať doplnkami výživy.

7. Spájajte sa s ľuďmi, ktorých máte radi – nájdite si čas, aby ste sa spojili s rodinou a priateľmi. Udržiavané dobré vzťahy vám pomôžu v tom, ako sa budete cítiť. Dodá vám to aj elán do života.

8. Venujte sa sami sebe – nie stále je však sociálny kontakt žiadaný a niekedy si potrebujete vyhradiť čas len pre seba. Snažte sa uvoľniť, meditujte, čítajte si, dajte si kúpeľ, venujte sa svojej záľube. Zníži sa tým hladina kortizolu.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist