InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Preťaženie pri tréningu a fyzicky národnej práci. Takto sa mu vyhnete

28. januára 2022
Preťaženie pri tréningu a fyzicky národnej práci. Takto sa mu vyhnete
Či už ste športovcom alebo máte prácu, ktorá si vyžaduje fyzické nasadenie, tvrdá práca vám nie je cudzia. Ak to však s ňou preháňate príliš dlho, môže viesť k preťaženiu vášho tela, ktoré nie je dobré pre vaše zdravie. Ako tomu zabrániť?

Preťaženie ovplyvňuje mnoho faktorov, vrátane veku, zdravotného stavu, prostredia či fyzickej aktivity. Vedú k nemu opakované pohyby, nesprávna technika, rýchle pohyby či príliš dlhé trvanie aktivity. Všetko to môže viesť k únave, zraneniam a zdravotným problémom.

Našťastie, aj voči preťaženiu sa dá brániť. Stačí uplatňovať niekoľko zásad. Ak chcete zabrániť fyzickému preťaženiu, uistite sa, že pri tréningu alebo práci budete uplatňovať tieto pravidlá:
  • Ponaťahujte a zahrejte si svaly, ktoré fyzickú aktivitu vykonávajú.
  • Udržujte si kĺby v dobrom zdraví ich precvičovaním.
  • Naučte sa správnu techniku a formu cvikov alebo úloh, ktoré vykonávate.
  • Dávajte si každých 30-45 minút od danej činnosti prestávky.
  • Raz za čas meňte svoju rutinu alebo pracovnú polohu.
  • Ťažké objekty dvíhajte zo zeme nohami, nie chrbtom.
  • V jeden deň v týždni úplne vypnite.
  • Ak sa znovu vraciate k aktivite, začínajte pozvoľna.
  • Nepodceňujte po náročných aktivitách kvalitný oddych.

Ak sa cítite vyčerpaní mentálne, môžete podniknúť aj nasledujúce kroky, ktoré vám pomôžu dať sa znova dokopy:

  • Zoberte si voľno, choďte na výlet alebo dovolenku, prípadne si prečistite kalendár a venujte sa veciam, ktoré máte radi.
  • Pravidelne sa prechádzajte a naťahujte si svaly.
  • Meditujte alebo skúste iné relaxačné cvičenia či techniky.
  • Skúste ubrať zo záťaže, niektoré úlohy delegujte niekomu inému.
  • Klaďte dôraz na kvalitný spánok v dĺžke aspoň 7-8 hodín.
  • Zamerajte sa na pozitívne aspekty svojho života namiesto tých negatívnych.
  • Vyhľadajte odborníka, ktorý by vám vedel pomôcť uľaviť od stresu alebo napätia.




Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist