InstagramFacebookYoutube
Suplementy

5 najlepších suplementov pre začiatočníkov okrem proteínu

2. 2. 2022
5 najlepších suplementov pre začiatočníkov okrem proteínu
Ak sa začiatočník začne zaujímať o to, ako by mohol prostredníctvom suplementov zvýšiť svoje šance na úspech pri posilňovaní, pravdepodobne hneď na úvod narazí na srvátkový proteín. Ten je natoľko rozšírený, že sa bez problémov jeho význam dostane aj k začiatočníkovi. Aké ďalšie doplnky výživy by však mali byť v jeho výbave?

O význame proteínu niet pochýb. Bielkoviny sú pri budovaní svalov a sily kľúčovou živinou a často ich nezískavame zo stravy dostatočne veľa. Doplnky výživy sú pohodlnou cestou k ich doplneniu, pričom srvátkový je najlepším zdrojom rýchlych bielkovín, ktoré sú dôležité po cvičení. Ako ďalšie priority potom sú:

1. Kreatín
Poskytuje rýchlu energiu, ktorú svaly potrebujú pre svoje kontrakcie. Zvyšuje teda výkonnosť pri cvičení, čo sa prejaví tým, že zvládnete vykonávať o jedno-dve opakovania viac, prípadne cvičiť s jemne vyššími váhami. Pomáha tiež napĺňať svaly vodou, čím nie len že vyzerajú väčšie, ale tým sa stimuluje aj ich ďalší rast.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Arginín
Pre svaly je dôležitý prísun kyslíka počas podávania fyzického výkonu, aby boli tréningy čo najefektívnejšie, a zároveň prísun živín, aby sa efektívne zotavovali zo záťaže. A v tomto pomáha práve arginín, ktorý sa v tele mení na oxid dusnatý a ten rozširuje cievy. Tiež stimuluje vyplavovanie rastového hormónu.

3. HMB
Tento doplnok výživy sa hodí najmä pre začiatočníkov, pretože predchádza svalovému rozkladu, podporuje svalový rast a zefektívňuje proces spaľovania tukov. Výskumy ukazujú, že jeho efektivita je najmä u cvičencov, ktorí toho za sebou nemajú mnoho. U skúsenejších je menej efektívny.

4. Multivitamín
Toto začiatočníka možno prekvapí, ale pre zaistenie optimálneho fungovania tela je dôležité zásobovať ho dostatočným množstvom vitamínov a minerálov. Ak telo funguje optimálne, potom ani rast svalov nenaráža na veľké prekážky. Posilňujú tiež imunitný systém, vďaka čomu je menej výpadkov v tréningovom procese spôsobených chorobami.

5. Rybí olej
Na zdravie sa musí myslieť aj v prípade kĺbov. Aby ste minimalizovali riziko zranenia a bolesti, je dobré užívať rybí olej, ktorý okrem posilňovania zdravia kĺbov podporuje aj chudnutie, regeneráciu a svalový rest. Okrem toho je prospešný aj pre srdcovocievne a mentálne zdravie.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist