InstagramFacebookYoutube
Výživa

Arašidové maslo – toto môžete zažiť po jeho konzumácii

4. 2. 2022
Arašidové maslo – toto môžete zažiť po jeho konzumácii
Ide o obľúbenú americkú špecialistu, ktorá si pomaly ale isto otvára dvere aj do jedálnička Slovákov. Arašidové maslo buď milujete alebo nenávidíte. Ak ho máte radi, treba si dať pozor, aby ste to s ním nepreháňali. Tak ako môže mať pre vás úžitok, vám môže aj škodiť.

Toto môžete zažiť pri konzumácii arašidového masla:

1. Nárast telesnej hmotnosti
Arašidové maslo je bohaté na energiu, preto ak ho budete jesť až príliš často, tak budete ľahšie priberať. Jedna lyžica obsahuje zhruba sto kalórií. Pamätajte na to, keď ho budete konzumovať. Kľúčom pri jeho príjme je miera.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Problémy s preglganím
Pri jeho konzumácií lyžicou môžete mať pocit, že ho nedokážete preglgnúť. Jedným dôvodom je priveľká porcia, druhým alergia na arašidy, o ktorej možno neviete. Tá spôsobuje chronické imunitné ochorenie pažeráka eozinofilnú ezofagitídu, ktoré spôsobuje ťažkosti pri preglganí.

3. Pálenie záhy
Arašidy obsahujú viac tukov ako iné druhy orechov, ktoré sa podieľajú na uvoľňovaní dolného zvierača pažeráka, vďaka čomu neblokuje žalúdočné kyseliny, čo môže viesť k páleniu záhy. Väčšinou sa tento problémy objavuje pri jedení väčších porcií arašidového masla. Ak ho jete s mierou, problémy by ste nemali pocítiť.

4. Zápaly
Prílišný príjem však môže spôsobiť aj podporovania zápalových procesov, pretože arašidy obsahujú veľa omega-6 mastných kyslín. Tie v modernej diéte prijímame vo väčšom množstve ako omega-3 mastné kyslina, takže arašidové maslo sa môže podieľať na prehlbovaní nerovnováhy. Čím viac sa podiel prikláňa na stranu omega-6 mastných kyslín, tým viac sa zvyšuje pravdepodobnosť zápalov. Chronické zápaly pritom negatívne ovplyvňujú naše zdravie.

5. Zlepšenie srdcovocievneho zdravia
Na záver si ponecháme aj jeden pozitívny prínos pravidelnej konzumácie arašidového masla v miere. Obsahuje nenasýtené tuky, ktoré sú lepšie ako nasýtené. Zároveň je arašidový olej bohatý na kyslinu olejovú, ktorá pomáha udržiavať zdravú hladinu cholesterolu a zdravý krvný tlak. A to sú kľúčové faktory pre optimálne srdcovocievne zdravie.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist