InstagramFacebookYoutube
Výživa

7 najzdravších jedál z konzerv, ktoré by ste mali mať v špajze

8. 2. 2022
7 najzdravších jedál z konzerv, ktoré by ste mali mať v špajze
Počas počiatku pandémie v roku 2020 si mnoho ľudí uvedomilo, aké dobré je mať v špajze zásoby trvanlivých potravín. Medzi ne patria aj rôzne jedlá v konzervách, ktoré môžu byť aj zdravými možnosťami pre vašu stravu nie len v núdzovom čase.

Kelsey Ogletree z Real Simple priniesla prehľad siedmich jedál v konzerve, ktoré sú zdravé a prekvapivo obstoja aj v porovnaní s čerstvými alternatívami. Konzervované sú totiž krátko po zbere a proces konzervácie im neuberá živiny. O ktoré jedlá konkrétne išlo?

Čierna fazuľa – má viac ako 7 gramov bielkovín na polovicu šálky a je excelentným zdrojom vlákniny, ktorej obsahuje až 7,5 gramu na jednu porciu. Hodí sa pritom do množstva jedál. Aby ste znížili obsah soli, pred použitím ju poriadne prepláchnite.

Článok pokračuje pod reklamou


Broskyne – ak chcete sladké a osviežujúce potešenie, siahnite po tejto možnosti. Hodia sa do šalátov, jogurtov a šťava môže nahradiť sirup na palacinkách či zmrzline. Snažte sa voliť tie, v ktorých je menej cukru.

Rajčiny – opäť ide o pomerne všestranného pomocníka v kuchyni, najčastejšie využívaného pri príprave polievok alebo omáčok. Nájdeme v nich cenné živiny, ako sú vitamín C či lykopén. Vyberajte tie s nižším obsahom sodíka.

Tekvica – v bežných supermarketoch nie je u nás taká rozšírená, no ponúka vysoký podiel vitamínov A a C, ako aj vlákniny. Dokáže byť náhradou masla pri pečení.

Losos – vydrží dlhšie ako čerstvý losos, pričom poskytne rovnaké prínosy pre zdravie. Obsahuje vitamíny D a B12 o zdravé tuky. Poľahky získate cennú prísadu napríklad do šalátov.

Artičoky – ide o mimoriadne nedocenenú potravinu. Obsahujú komplexné sacharidy, inulín a vlákninu, ktorá podporuje zdravie žalúdka. Taktiež sú bohaté na vitamín C a antoxidanty.

Cícer – v posledných rokoch rástla jeho popularita a to z dobrých dôvodov. Obsahuje veľa bielkovín (14,5 gramu na šálku) a zdravých tukov, ktoré pomáhajú s absorpciou niektorých vitamínov.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist