InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Motivácia k cvičeniu? Týchto sedem spôsobov vám ju pomôže udržať

20. 2. 2022
Motivácia k cvičeniu? Týchto sedem spôsobov vám ju pomôže udržať
Udržať sa v kondícii a zdravej hmotnosti je kľúčové pre vaše fyzické i duševné zdravie. Nie vždy sa však ľuďom darí stavať na počiatočnom entuziazme a motiváciu k cvičeniu si udržať. Ak sa s tým trápite aj vy, pomoc môžete nájsť v tipoch, ktoré vám prinášame.

Ak nemáte okolo seba opornú skupinu alebo necvičíte s disciplinovaným tréningovým partnerom, budete musieť zodpovednosť vziať do vašich rúk a uistiť sa, že nedôjde k situácii, pri ktorej budete ľutovať, že ste si svoju disciplínu neudržali. Motivovaní k cvičeniu sa môžete udržať aj nasledovnými siedmimi spôsobmi:

1. Vyhraďte si čas v kalendári – jednoducho musíte počítať s tým, že cvičenie je pevnou súčasťou vášho dňa. Preto mu musíte vyhradiť časový úsek podobne, ako ho napríklad vyhradzujete svojej práci. Kam sa zmestí je na vás. Pred prácou? Po práci? Cez obednú prestávku? Stanovte si ten čas a držte sa ho. Postupne si zvyknete na to, že prichádza čas cvičenia.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Stanovte si systém cieľov a odmien – na začiatku svojej snahy musíte poznať cieľ, za ktorým idete. Musíte vedieť dôvod a smer. Váš cieľ by mal byť špecifický, jasný, dosiahnuteľný a časovo ohraničený. Môžete si stanovovať aj menšie ciele, ktoré vás k nemu dovedú. Po splnení sa môžete niečím odmeniť, čo vás povzbudí do ďalšej snahy.

3. Navštívte skupinové cvičenie – najťažšie to majú ľudia, ktorí cvičia sami v domácom prostredí. Jediná osoba, ktorá má dohľad nad snahou a disciplínou sa skrýva v nich. Ak majú takéto osoby problém s vynechávaním tréningov, odpoveďou pre ne je zapojiť sa do skupinových cvičení. Nie len budú disciplinovanejší, ale podajú aj lepšie výkony, keď budú čeliť konkurencii iných a dohľadu inštruktora.

4. Veľmi na seba netlačte – nemôžete tréningovú snahu flákať, ale zároveň na seba nemôžete priveľmi tlačiť. Je to dvojsečná zbraň. Krátkodobo vám to môže pomôcť, ale musíte myslieť v dlhodobom horizonte. Začnite cvičiť 2- až 3-krát týždenne a keď si na to zvyknete, zvýšte frekvenciu až sa postupne prepracujete trebárs k 5 tréningom týždenne. A nezabúdajte, že telo potrebuje aj voľné dni, aby sa zregenerovalo a fungovalo optimálne.

5. Zbavte sa výhovoriek – je to také jednoduché, povedať si, že nebudete cvičiť, lebo vás čaká veľa pracovných povinností. Touto cestou však nechoďte, lebo často skončí oľutovaním toho, že ste si nakoniec nezacvičili. A keď sa zase vzdáte výhovorky a zacvičíte si aspoň v obmedzenej forme, potom vás naplní blažený pocit a spokojnosť, že ste to nakoniec zvládli.

6. Veci obmieňajte – majte vo svojom tréningovom týždni rôzne fyzické aktivity. Venujte sa posilňovaniu, kardiovaskulárnemu tréningu v miernej aktivite i vysoko intenzívnemu intervalovému cvičeniu. Priradiť môžete aj nejaký šport či turistiku. Bude to pre vás pestrejšie a záživnejšie. Aj v samotných tréningoch môžete po čase meniť počty sérií, opakovaní či zloženie cvikov.

7. Investujte do kvalitného oblečenia a náčinia – človek vydrí dlhšie u aktivít, pri ktorých sa cíti pohodlne. Ako si môžete spohodlniť cvičenie? Kvalitným oblečením, ktoré vás nebude nikde tlačiť, ktoré sa bude držať tam kde má a ktoré bude efektívne odvádzať pot. Ak cvičíte doma, investujte zase do vybavenia, ktoré bude kvalitné a dbajte na údržbu, aby vás nerušili rôzne zvuky, prípadne technické problémy.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist