InstagramFacebookYoutube
Výživa

Olivový olej má týchto 7 vedecky overených prínosov

22. 2. 2022
Olivový olej má týchto 7 vedecky overených prínosov
Zvážte nahradenie nezdravých tukov vo vašej diéte kvalitným olivovým olejom. Ten obsahuje látky, ktoré môžu pomôcť vášmu zdraviu vo viacerých smeroch.

Olivový olej je zdravým tukom, pretože pozostáva hlavne z nenasýtených mastných kyselín a obsahuje látky, ktoré majú priaznivý vplyv na človeka. Carla Delgado z Insider poukázala na týchto sedem vedecky overených prínosov olivového oleja:

1. Predchádza kardiovaskulárnym ochoreniam – polyfenoly v extra panenskom olivovom oleji sú tým, čo pomáha udržovať zdravú hladinu cholesterolu a tým znižovať rizika srdcovocievnych problémov, akým je aj infarkt.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Znižuje riziko rakoviny – štúdie ukázali, že diéta bohatá na olivový olej, je spojená so zníženým rizikom rakoviny konečníka, hrubého čreva a pŕs. Antioxidanty, ktoré olivový olej obsahujú, potláčajú rast rakovinových buniek.

3. Znižuje riziko cukrovky – štúdia z roku 2017 ukázala, že zvýšenie denného príjmu olivového oleja k 15-20 gramom spôsobilo zníženie rizika rozvoja cukrovky druhého typu o 13 percent.

4. Podporuje zdravú mikroflóru – extra panenský olivový olej sa správa ako probiotikum, ktoré pomáha vytvárať zdravú mikroflóru v našom žalúdku. Zdravá mikroflóra má pozitívny vplyv na imunitný systém a kontrolu hmotnosti.

5. Redukuje zápaly – extra panenský olivový olej obsahuje protizápalové látky, ktoré nazývame o oleokantaly. Niektoré štúdie pritom ukázali, že majú rovnaký efekt, ako ibuprofen.

6. Predchádza poškodeniu pečene – keďže vďaka vysokej hladine mononenasýtených mastných kyselín predchádza zápalom, oxidačnému stresu a inzulínovej rezistencii, môže tiež predchádzať poškodeniu pečene. Redukuje aj riziko nealkoholického tukového ochorenia pečene.

7. Zlepšuje zdravie kostí – extra panenský olivový olej má ochranný vplyv proti rednutiu kostí a zvyšuje hladinu vápnika, vďaka čomu tiež znižuje riziko zlomenín súvisiacich s osteoporózou.

Nie je až také náročné prijímať viac olivového oleja. Môžete ho využívať pri grilovaní, roastovaní či tvorení marinád a zálievok. Hodí sa k mäsu, hydine, rybám a morským plodom či zelenine. Nahradiť ním môžete maslo, margarín či iné druhy olejov.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist