InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Zvyky, ktoré negatívne vplývajú na zápaly

25. 2. 2022
Zvyky, ktoré negatívne vplývajú na zápaly
Normálne je zápal vítanou odozvou vášho organizmu, ktorá pomáha telu zotaviť sa z infekcie či zranenia. Chronické zápaly sú však veľkou obavou pre vaše zdravie a prispievajú k predčasnému úmrtiu. Ktoré zvyky ich podporujú?

Mike Martin poukázal na päť vecí vo vašich životoch, ktoré by negatívne mohli vplývať na vaše telo podporovaním chronických zápalov. Dajte si pozor a riešte toto:

1. Priberanie – nadváha alebo obezita sú poprednými stimulantmi zápalov. Vedci zistili, že najefektívnejším spôsobom, ako obmedziť zápaly, je schudnutie. Bez ohľadu na diétu má protizápalový vplyv menšie množstvo kalórií, ktoré denne prijímame.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Sedavý spôsob života – čím viac sedíte, tým sa viac zápaly prejavujú. Dobrou správou je, že rýchlym riešením je pravidelné cvičenie. Vedci zistili, že už len 20 minút tréningu dokáže spôsobiť protizápalovú odozvu. Preto by ste týždenne mali cvičiť aspoň 150 minút v miernej intenzite alebo 75 minút vo vysokej intenzite.

3. Stres – chronický stres spôsobuje zápalovú odozvu v našich telách, čo sa prejavuje negatívne na našom srdci a imunitnom systéme. Nadmerný stres je spojený s vyšším rizikom srdcovocievnych ochorení, ochorenia pečene či dokonca rakoviny.

4. Príliš veľa spracovaného jedla – konzumácia spracovaných jedál bohatých na jednoduché sacharidy a pridaný cukor zvyšuje oxidačný stres v našom tele, čo aktivuje zápalové gény. Veľmi spracované jedlá, ktoré sú okrem cukru bohaté aj na sodík a konzervanty, ovplyvňujú aj žalúdočnú mikroflóru, vďaka čomu sa do tela môžu dostávať toxíny, ktoré opäť podporujú zápaly.

5. Nedostatok spánku – nekvalitný spánok je rizikovým faktorom systematického chronického zápalu. Aj vystavenie sa modrému svetlu z obrazoviek najmä po zotmení zvyšuje pozornosť v noci a narúša cirkadiánny rytmus. Preto venujte pozornosť dĺžke i kvalite spánku.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist