InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Tréningový plán pre ženy: Sila len vďaka 5 cvikom

Autorka: Lucka  /   12. 3. 2022
Tréningový plán pre ženy: Sila len vďaka 5 cvikom
Keď chcete pristupovať k cvičeniu cieľavedomejšie, pre budovanie svalov a sily sú vhodné tréningové plány pre celé telo. Nemusíte sa pritom zaťažovať veľkým množstvom cvikov. V tomto článku vám prinášame tréningový plán, ktorý využije len päť rôznych pohybov.

Ak chcete posilniť svoje svaly, musíte vyberať tie správne cviky. V tomto prípade by ste mali siahnuť na veľké, základné cviky, ktoré vám ponúknu veľa muziky za málo peňazí. Je to preto, lebo sú viackĺbové a zaťažia tak viac svalov.

Príkladom môžu byť príťahy, ktorými precvičíte nie len chrbát, ale aj bicepsy. Nemusíte tak venovať pozornosť bicepsovými zdvihom, ktoré precvičujú len bicepsy. Príťahy vám precvičia obe svalové skupiny v jeden moment.

Článok pokračuje pod reklamou


Aj tento tréningový plán počíta s využitím základných cvikov. Potrebujete naň len jeden pár jednoručných činiek, ktoré vám pripadajú ťažké. Váha by mala byť taká, aby ste mali problémy s vykonaním posledných opakovaní. Ak používate váhu, s ktorou urobíte predpísaný počet opakovaní a stále dokážete v cvičení pokračovať, tak je príliš ľahká.

Cviky, ktoré sa využijú, sú farmárska chôdza, goblet drepy, rumunský mŕtvy ťah, príťahy v predklone a kľuky. Pri farmárskej chôdzi absolvujete predpísaný počet metrov, pri ostatných cvikoch 6-8 opakovaní. Každý cvik odcvičíte v troch až štyroch sériách, pričom medzi sériami odpočívajte dve minúty.

Ešte menšia poznámka pre vyjasnenie – na rozdiel od mnohých tréningov, ktoré sa zameriavajú viac na chudnutie a budovanie kondície, tu sa necvičí kruhovo. Znamená to, že absolvujete najskôr tri až štyri série jedného cviku a až potom prejdete na ďalší cvik.

Konkrétny rozpis tréningu znázorňuje nasledujúca tabuľka:

Tréning celého tela zameraný na silu
Cvik Série Opakovania
Farmárska chôdza 3-4 20 metrov
Goblet drepy 3-4 6-8
Rumunský mŕtvy ťah 3-4 6-8
Príťahy v predklone 3-4 6-8
Kľuky 3-4 6-8



Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist