InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Chudnutie: Ako znovu naštartovať efektívne spaľovanie tukov?

Autorka: Lucka  /   26. 3. 2022
Chudnutie: Ako znovu naštartovať efektívne spaľovanie tukov?
Mnoho ľudí začne svoju púť zdravým životným štýlom s jedným konkrétnym cieľom – schudnúť. A mnoho z nich sa do toho pustí s tým, že stačí viac cvičiť a menej jesť. Je to logické, ale v realite je celý proces komplexnejší, čo si mnohí neuvedomia, keď sa chudnutie spomalí.

Je pravda, že ak chcete chudnúť, musíte menej energie prijímať zo stravy ako jej vaše telo spotrebuje na zabezpečenie vlastného fungovania a dodatočnej fyzickej aktivity. Chudnutie nemusí byť komplikované a ak chcete znovu naštartovať efektívne spaľovanie tukov, postačí vám držať sa nasledujúcich piatich rád:

1. Venujte sa posilňovaniu
Čím v lepšom stave máte svalovú hmotu, tým rýchlejšie budete bojovať proti nadbytočným tukom. Posilňovanie podporuje váš metabolizmus, vďaka čomu sa budú tuky spaľovať efektívnejšie počas celého dňa. Silnejšie svaly sú navyše odolnejšie voči zraneniam, takže vám do cesty nevstúpi žiadna neželená prekážka. A posilňovanie tiež zlepšuje náladu. Zíde sa pri chudnutí udržať elán na maxime.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Vsaďte na bielkoviny a vlákninu
V strave by ste sa mali zamerať na zvýšenie príjmu bielkovín a vlákniny. Tieto dve živiny vás nasýtia na dlhšie obdobie, pričom nie sú až také kalorické. Bielkoviny vám pomôžu aj s budovaním svalovej hmoty a vláknina zase s trávením. Nespôsobia vám pritom energetický pád ako jednoduché sacharidy. Nebojte sa ani zdravých tukov, no dajte si pozor na ich množstvo.

Pozri aj: Vláknina a jej vplyv na regulovanie hmotnosti

3. Viac spite
Opakujeme to stále – spánok je u mnohých ľudí nedocenený. Ako však chcete efektívne trénovať, keď sa poriadne nevyspíte? Navyše, nevyspatí ľudia majú tendenciu toho cez deň viac zjesť. Spôsobujú to hormóny, ktoré vám podporujú chuť do jedla. Spánok je však cenný aj pre fyzické zotavenie, aby telo fungovalo čo najlepšie. A to sa týka aj procesu chudnutia.

4. Počítajte svoje kroky
Využite krokomer a snažte sa denne urobiť 10 000 krokov. Štúdie ukazujú, že toto množstvo vám pomôže s chudnutím i posilňovaním kardiovaskulárneho zdravie. Jednoducho, aj chôdza je v súčasnosti nedocenená. Viac sa v živote prechádzajte. Vždy, keď máte možnosť, choďte pešo.

5. Stretnite sa s výživovým poradcom
Pokiaľ ide o výživu, môžete sa snažiť dať si ju do poriadku na základe toho, čo si prečítate na internete alebo v knihách, no nikdy niet nad názor certifikovaného odborníka. Je to jednoducho preto, že každé telo je iné, každá osobnosť je iná. Dobrý výživový poradca by vám mal vedieť vyskladať diétu na mieru tak, aby bola dlhodobo udržateľná a úspešná.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist