InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Zjedli ste toho príliš veľa? Cíťte sa lepšie pomocou týchto cvikov

Autorka: Lucka  /   9. 4. 2022
Zjedli ste toho príliš veľa? Cíťte sa lepšie pomocou týchto cvikov
Hoci sa nemusíte cítiť na to, aby ste išli cvičiť po tom, čo ste sa prejedli, nasledujúce tri spôsoby cvičenia vám pomôžu nakopnúť trávenie a uľaviť od nadúvania.

Čas sa vrátiť nedá, a tak prejedenie už zvrátiť nemôžete. Ak ste toho zjedli príliš veľa, môžete urobiť kroky, aby ste to aspoň trochu vykompenzovali. Lepšie ako si ľahnúť a zdriemnuť je podľa Jennipher Waltersovej a Lauren Mazzovej z magazínu Shape toto:

Joga

Intenzívny tréning by bol po prejedení príliš agresívny, no ľahká joga dokáže rozhýbať vaše črevá a vrátiť vám späť vaše normálne pocity do zhruba 15 minút. Ideálne sa pritom na tento účel hodia najmä dve pózy – sukhasana a anuloma viloma. Prvej sa venujte jednu až dve minúty, druhú opakujte dva- až trikrát v dĺžke jednej minúty. Joga vás aj fyzicky a psychicky uvoľní, čo tiež pomáha tráveniu.

Článok pokračuje pod reklamou


Prechádzka

Jednoduchým spôsobom, ako stráviť lepšie váš obed či večeru, je ísť sa poprechádzať. Ide o ľahký pohyb v nízkej intenzite, ktorým navyše spálite aj nejaké tie kalórie. Výskumy pritom ukazujú, že chodením sa skracuje čas potrebný na to, aby sa jedlo dostalo zo žalúdka až do čriev. Tým sa znižuje aj riziko pálenia záhy a refluxu kyseliny.

Pozri aj: Chudnite chôdzou. Ako podporiť spaľovanie tukov jednoduchými krokmi?

Cvičenie brucha

Pravdepodobne posledná vec, ktorú chcete po prejedení robiť, je precvičovanie brucha. Pravdepodobne ho máte naduté a bolí vás. No, robiť cviky zamerané na stred tela vám tieto prejavy prejedenia môžu v skutočnosti zredukovať. Zároveň, silný stred tela zaisťuje zdravé pohyby čriev. Zľahka si tak urobte niekoľko skracovačiek, bočných skracovačiek, dvíhaní nôh v ľahu alebo skúste niekoľko sekúnd zostať v pozícii dosky (plank).


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist