SlovakFitness.sk

Suplementy 09. 08. 2017

Čo je Inozín?

ikonka
Ste silovo či rýchlostne vytrvalostným športovcom a potrebujete okamžitý zdroj energie? Je pre vás tréning nôh v posilňovni nočnou morou? Vyskúšajte suplement Inozín, ktorý zvyšuje zásobovanie svalov kyslíkom a tým zlepšuje ich využitie pri fyzickom výkone.

Inozín je prírodnou látkou a niekoľko rokov sa uvažovalo, či ho nebude správne zaradiť pre vysoké účinky medzi zakázaný doping. Nemal však žiadne vedľajšie účinky, a tak sa tak nakoniec nestalo. Tiež ide o prírodnú zlúčeninu, ktorá vzniká z hypoxantínu a ribózy.

Zaujímavé je, že kým v súčasnosti je inozín označovaný za pre telo prínosný, dlho bol skôr považovaný za odpad, ktorý tvoril metabolický proces. O jeho existencii sa pritom už vie viac ako 160 rokov.

V 70. rokoch 20. storočia prišli japonskí vedci so štúdiou, ktorá poukazovala na jeho výhody a o desaťročie neskôr už bol súčasťou suplementácie športovcov vtedajšieho Sovietskeho zväzu. Na západný trh sa začal rozširovať o niekoľko rokov neskôr a v 90. rokoch už bol bežnou súčasťou suplementácie kulturistov a športovcov.

Inozín sa najčastejšie užíva 30 minút pred zahájením tréningovej jednotky a jeho účinok trvá dve až štyri hodiny. Odporúča sa užívať 10 mg na jeden kilogram hmotnosti človeka. Bežné je dávkovanie formou jednej kapsuly, ktorú obsahuje minimálne 600 mg. V takomto prípade suplement nevychádza cenovo príliš náročne – kúpite ho do 20 eur a vydrží vám aj viac ako tri mesiace.

Ako účinky sa pri ňom spomínajú? Zlepšuje využitie kyslíku pri záťaži, podporuje činnosť srdca a imunitu organizmu, zvyšuje hladinu energie, znižuje svalovicu a zlepšovať svalový výkon, s čím sa stotožňuje väčšina kulturistov, ktorí ho vyskúšali.

Nevýhody alebo nepriaznivé vedľajšie účinky sú veľmi zriedkavé a súvisia skôr s užívaním ľuďmi, ktorých trápia zdravotné problémy, konkrétne s dnou, pečeňou či obličkami. Hoci je považovaný za bezpečný doplnok, konštantné dlhodobé užívanie sa neodporúča.

Inozín je možné aj kombinovať s inými látkami. Pre silové športy a posilňovanie je vhodná kombinácia s kreatínom, pri spaľovaní tukov s L-karnitínom alebo glutamínom. Kombinácia Inozínu s Pyruvátom zase zníži riziko kŕčov u vytrvalostných športovcov.

Článok bol pôvodne vydaný: 14.8.2013

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
vytunujte-si-suplementy-iii-kofein-a-rybi-olejVytunujte si suplementy III. – kofeín a rybí olej vytunujte-si-suplementy-ii-vitaminy-a-mineralyVytunujte si suplementy II. – vitamíny a minerályvytunujte-si-suplementy-i-srvatkove-proteinyVytunujte si suplementy I. – srvátkové proteínyv-com-tkvie-sila-podcenovaneho-magneziaV čom tkvie sila podceňovaného magnézia? aminokyseliny-bcaa-zaklady-pre-zaciatocnikovAminokyseliny BCAA - Základy pre začiatočníkov
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist